Companii

APMGR: Ponderea producătorilor locali în întreaga piaţă farmaceutică din România este de doar 30% şi are o tendinţă de scădere în ultimii ani. Ne dorim de la autorităţi o strategie de dezvoltare pe termen lung

Medicamentele generice sunt echivalente terapeutice ale produselor farmaceutice originale ale căror brevete au expirat.  O companie poate dezvolta un medicament generic  după ce expiră brevetele medicamentului original. Brevetul standard este de 10 de ani.

Medicamentele generice sunt echivalente terapeutice ale produselor farmaceutice originale ale căror brevete au expirat. O companie poate dezvolta un medicament generic după ce expiră brevetele medicamentului original. Brevetul standard este de 10 de ani.

Autor: Mirabela Tiron

12.10.2023, 09:12 104

Simona Cocoş, preşedintele Asociaţiei Producătorilor de Me­dica­mente Generice din România (APMGR), spune că 30% din toată piaţa de medicamente din România este acoperită de producătorii ro­mâni, dar tendinţa este de scădere, în ciuda investiţiilor în creştere. Sec­to­rul de producţie are nevoie de o stra­tegie de dezvoltare pe termen lung.

„Din 2019 producătorii s-au confruntat cu creşterea costurilor, pandemia a subliniat necesitatea dezvoltării industriei  strategice de producţie în România, fiecare ţară îşi păstra medicamentele în pandemie. Acest sector este de importanţă strategică. Ne dorim de la autorităţi o strategie de pe termen lung, un parteneriat“, a spus Simona Cocoş, preşedintele Asociaţiei Produ­cătorilor de Medicamente Generice din România (APMGR).

Producătorii de medicamente generice de pe piaţa locală acoperă toate ariile terapeutice, potrivit ei. În total, în acest moment în România există aproape 2500 de medicamente generice şi peste 100 medicamente biosimilare.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO