Companii

BDG vinde ketchup Heinz de 2 mil. euro

28.09.2007, 14:57 136

Heinz, brandul de ketchup de origine americana distribuit pe piata locala de BDG Import, importatorul whisky-ului Jack Daniel's, al berii Corona sau al apei minerale Evian, va inregistra anul acesta o cifra de afaceri de 2 mil. euro in Romania, potrivit estimarilor reprezentantilor BDG.
"In prima jumatate a anului, volumul vanzarilor realizate de Heinz a inregistrat o crestere de peste 30% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut", a declarat Gratiela Scarlat, brand manager in cadrul companiei BDG Import.
Principalele motive pentru inregistrarea acestei cresteri si a estimarilor companiei cu privire la rezultatele financiare ale brandului in 2007 sunt atat faptul ca piata incepe sa se consolideze, cat si schimbarea gustului consumatorilor catre produse cu valoarea adaugata mai mare.
"La cresterea vanzarilor a contribuit si diversificarea sortimentelor in prima parte a acestui an prin lansarea brandurilor de sosuri ABC in categoria "value for money" si a noilor achizitii Heinz, brandurile de sosuri HP si Lea & Perrins", a spus reprezentantul BDG.
Anticipand schimbarile care urmau sa aiba loc in piata odata cu integrarea in Uniunea Europeana, BDG a redus pretul de vanzare la ketchup incepand cu cea de-a doua jumatate a anului 2005 cu 40%, valoarea taxelor vamale inainte de 1 ianuarie 2007.
"Prin reducerea preturilor s-a realizat anticipat o repozitionare de pret fata de produsele locale inainte de eliminarea efectiva a taxelor vamale, fapt care a avut un impact imediat in vanzari, anul trecut inregistrandu-se o crestere in volum de peste 70% fata de 2005. Tot in aceeasi perioada au fost lansate produse noi in categorie, cum ar fi ketchupul pentru pizza si paste si ketchupul in ambalaj special pentru copii, segment primit foarte bine de consumatori", a explicat Scarlat.
Potrivit reprezentantilor BDG, brandul Heinz este distribuit pe plan local in proportie de 60% prin intermediul lanturilor de magazine internationale. "Aceasta pondere este posibil sa se accentueze pe viitor, avand in vedere expansiunea acestora", a adaugat Gratiela Scarlat.
Piata de ketchup este estimata la aproximativ 7.500 de tone anual si aproximativ 41 mil. ron (12 mil. euro), principalii concurenti ai brandului Heinz pe piata locala fiind brandurile Tomi (produs si distribuit de Orkla Foods) si Spring (produs de Mandy Foods).
BDG Import a inregistrat in primul trimestru din acest an o crestere de 72% a vanzarilor in volum fata de aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce cifra de afaceri a companiei s-a majorat cu 215%, reprezentantii BDG neprecizand valoarea exacta a vanzarilor.
Compania estimeaza pentru anul acesta obtinerea unei cifre de afaceri de aproximativ 15-20 de milioane de euro si un profit de cel putin un milion de euro, potrivit informatiilor anterioare ale reprezentantilor BDG.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO