Companii

Blue Air ar putea pierde 5% din piata de low-cost

Blue Air ar putea pierde 5% din piata de low-cost
26.01.2007, 14:33 27

Blue Air estimeaza ca ar putea pierde 5% din cota de piata din cauza concurentei, desi si-a bugetat afaceri duble pentru acest an, de 80,5 milioane de euro.
Blue Air, cea mai mare companie aeriana low-cost din Romania, estimeaza ca va avea in acest an o cota de 65% din piata de low-cost, fata de 70% cat a avut anul trecut, potrivit reprezentantilor companiei.
Scaderea cotei de piata va veni pe fondul intrarii puternice a altor companii low-cost, precum Wizz Air, care a anuntat deja ca tinteste o cifra de afaceri de peste 30 mil. euro si un trafic de pasageri pe piata romaneasca de 500.000. Pe piata de low-cost mai exista si alte companii precum Sky Europe sau MyAir si au fost anuntate si alte intrari importante precum German Wings (divizia de low-cost a Lufthansa), Easy Jet, Ryan Air, Air Berlin.
Astfel, piata de low-cost s-ar putea dubla anul acesta, ajungand la peste 125 mil. euro. Blue Air si-a bugetat pentru anul acesta o cifra de afaceri de 80,5 milioane de euro, potrivit lui Gheorghe Racaru, directorul companiei.
"Cresterea se datoreaza in primul rand preturilor accesibile, precum si majorarii numarului de destinatii", a spus Racaru.
Atingerea acestei cifre de afaceri ar insemna o noua dublare a afacerilor Blue Air. Anul trecut compania a atins cifra de afaceri estimata de 47 de milioane de euro, aproape dubla fata de 2005.
In 2006 Blue Air si-a dublat si numarul de curse saptamanale internationale, ajungand la 41 de curse. Cele mai multe curse introduse anul trecut au fost catre orase din Spania si Italia, atat din Bucuresti, cat si din Bacau sau Cluj.
Cresterea din acest an va veni tot pe fondul introducerii de noi destinatii, precum si pe baza cresterii pietei low-cost.
"Preconizam sa ajungem la aproximativ 70 de curse pe saptamana in acest an", a mai spus Racaru. Printre destinatiile care vor fi introduse de Blue Air in acest an se numara Stuttgart (Germania), Lisabona (Portugalia), Londra (Anglia), Zurich (Elvetia), Grecia si Larnaca (Cipru).
"Vom deschide aceste destinatii pentru ca aceste rute sunt foarte des utilizate si ca urmare am avut si numeroase cereri venite din partea pasagerilor Blue Air", a spus directorul companiei.
Totodata, compania doreste sa investeasca si in deschiderea unor noi puncte de vanzare Blue Air, atat in Romania, dar in special in tarile Uniunii Europene, precum si in departamentul propriu de handling.
Pana anul acesta Blue Air a dominat piata de low-cost, atat ca cifra de afaceri, cat si ca numar de pasageri transportati. Astfel, in 2006 compania a transportat 400.000 de pasageri, iar pentru anul acesta estimeaza un numar dublu.
MyAir, care este prezenta pe piata din Romania de aproximativ doi ani, a avut anul trecut 220.000 de pasageri, iar Sky Europe, care opereaza de un an in Romania, a transportat aproximativ 40.000 de pasageri. Totodata, Wizz Air a transportat 20.000 de pasageri in primele sase luni de operare pe piata.
Blue Air are o flota de patru aeronave Boeing, anul acesta urmand sa achizitioneze inca doua noi aeronave. Blue Air este singura companie low-cost cu capital 100% romanesc.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO