Companii

Brailact a început exporturile şi a demarat producţia sub mărcile private ale retailerilor

 Brailact a început exporturile şi a demarat producţia sub mărcile private ale retailerilor
11.08.2010, 23:49 782

Yannis Mythis, directorul general al Brailact Brăila, unuldintre cei mai mari producători de lactate care a intrat anultrecut în insolvenţă, susţine că dacă anul trecut strategiacompaniei a vizat reducerea de costuri, începând din acest anmanagementul producătorului de lactate se uită în principal ladezvoltarea companiei pe plan local şi nu numai.

"Avem deja un an şi jumătate de observaţie în care am realizatdiferite restructurări.
Am planificat producţia mai bine şi am micşorat utilităţile prinfaptul că am decis să nu producem în fabrică în fiecare zi. Amrestructurat departamentul de logistică prin stabilirea de noitrasee de distribuţie pentru aprovizionarea conturilor din zonelerurale şi am făcut şi disponibilizări în departamentele unde a fostnecesar acest lucru. Anul acesta vom lucra la dezvoltare", adeclarat Yannis Mythis, directorul general al producătorului delactate care a avut la finalul anului 2009 o cifră de afaceri de5,9 mil. euro şi 120 de angajaţi, potrivit datelor RegistruluiComerţului.

Distribuţie naţională, principalul obiectiv
Astfel, principalele obiective pentru anul 2010 ale Brailact suntextinderea distribuţiei pe plan local, dezvoltarea exporturilor şilansarea de noi produse. "Vrem să avem distribuţie naţională pânăla finalul primei jumătăţi a anului 2011. Atunci sperăm să avem7.000-8.000 de puncte de vânzare, faţă de 2.000, câte avem acum. Înprezent, nu acoperim zone precum nordul Moldovei sau Ardeal prindistribuţie directă. De aceea, recrutăm agenţi regionali de vânzăricare să îşi formeze propriile echipe", a mai spus Mythis,com­pletând că echipa de vânzări se va mări cu aproximativ 20 depersoane până la finalul acestui an.
El nu a dezvăluit care vor fi primele zone vizate pentru demarareaextinderii, însă a menţionat că sunt luate în calcul în principaloraşele mari şi clienţii care prezintă riscuri mici de neîncasare abanilor. Brailact distribuie direct doar în Capitală şi în judeţeleBrăila, Galaţi, Tulcea şi Constanţa, în restul ţării produselefiind comercializate prin intermediul lanţurilor de magazine dinretailul modern.
"Căutăm în continuare să încheiem parteneriate cu distribuitorilocali, acolo unde nu putem acoperi prin distribuţia directă, astaurmând a fi una dintre prin­cipalele responsabilităţi ale agenţilorde vânzări regio­nali", a afirmat directorul general alcompaniei.
În plus, Brailact a intrat anul acesta în lanţul de magazineKaufland, cu care a început o colaborare regională pentru partea desud-est a ţării, şi se pregăteşte să înceapă producţia pentru maimulte mărci private ale retailerilor moderni prezenţi pe planlocal. "Producem deja brânzeturi şi nu numai pentru marca privată alanţului Cora (Winny - n. red.) şi am semnat recent şi cu MegaImage. În acest moment, suntem în faza de semnare a altor douăcontracte similare, urmând să începem şi producţia de lapte camarcă privată a retailerilor", a explicat Mythis.

Europa de Vest, prima vizată pentru export
Strategia actuală a Brailact nu vizează însă doar dezvoltareavânzărilor locale, ci şi a exporturilor, atât către ţări dinUniunea Europeană, cât şi către alte continente, după ce compania aprimit la începutul acestei veri licenţa pentru export. Obiectivulproducătorului de lactate din Brăila este ca exporturile să asigure20% din vânzări în următorii trei ani.
"Am demarat primele contracte pentru export intracomunitar, înEuropa de Vest. Purtăm însă negocieri şi pentru ţări din afaracomunităţii, cum este, de exemplu, Australia. Exportăm sub brandpropriu comenzi încă micuţe de brânzeturi albe, din luna iulie aacestui an, deocamdată doar spre HoReCa(hoteluri, restaurante etc.- n. red.). Nu am intrat în lanţurile mari de magazine din afaraţării deoarece vrem mai întâi să învăţăm piaţa", a spusreprezentantul Brailact, completând că vânzările vor fi demaratepropriu-zis abia din septembrie, după terminarea vacanţei.
Directorul general al companiei din Brăila nu a dezvăluit numeletuturor ţărilor din Europa vizate pentru export, însă a menţionatcă Brailact va începe în scurt timp să intre într-un lanţ de 50 demagazine din Grecia cu lactatele româneşti. De asemenea, Mythis aadăugat că sunt vizate şi comunităţile de români.
"Deja primim comenzi pentru comunităţile de români din Europa şi amidentificat eventuali parteneri. În Spania sunt peste 150 demagazine şi restaurante cu specific etnic, în timp ce în Italiasunt peste 250 de unităţi similare, în care există cerere pentruproduse tradiţio­nale româneşti. În paralel, discutăm şi pentrucâteva mărci private în comunitate."

Planul de reorganizare a fost aprobat de creditori
În urma restructurărilor realizate în 2009 şi a planurilor dedezvoltare a companiei, Mythis susţine că planul de reorganizare acompaniei pentru ieşirea din insolvenţă a fost aprobat decreditori, urmând să fie aprobat în septembrie şi de judecătorulsindic.
"Noi ne-am propus ca în trei ani să achităm toate datoriile pe carele avem către creditori. Începând din primul semestru al acestui annu mai avem cheltuieli financiare mari, iar acest lucru este unavantaj. De aceea, pentru finalul acestui an estimăm că vom avea ocifră de afaceri similară celei din 2009 şi că vom înregistramaximum o pierdere de 3 milioane de lei", a declarat Yannis Mythis,directorul general al Brailact, completând că în prima jumătate aanului cifra de afaceri şi profitul operaţional înregistrat au fostsimilare cu cele realizate în prima jumătate a anului 2009.
Brailact a intrat în procedura de insolvenţă în primul trimestru alanului 2009, în urma unui proces deschis de Omnisoft, companie dinCapitală cu afaceri de 2,8 mil. euro în 2008 şi cu activităţi îneditarea de programe IT. Aceasta cerea restituirea sumei de 10.446de lei, în condiţiile în care datoria minimă pentru deschidereaprocedurii de insolvenţă era la acea dată de 10.000 de lei.
Anul trecut, producătorul a înregistrat o scădere de 20% a cifreide afaceri în lei şi de 30% a celei în euro, la 25 mil. lei (5,9mil. euro), reuşind în aceeaşi perioadă să înregistreze însă profitoperaţional, după ce a finalizat anul 2008 cu pierderi. Mythis nu amenţionat care au fost datoriile totale ale Brailact anul trecut,însă în 2008 acestea erau de peste 11 milioane de euro, potrivitdatelor disponibile pe site-ul Ministerului de Finanţe.
Brailact, companie controlată de oamenii de afaceri de origineelenă Tirpintiris Antonios şi Malideros Theodoros, deţine o singurăcapacitate de producţie pe plan local - în Brăila - şi areaproximativ 120 de angajaţi. Compania, listată pe piaţa Rasdaq aBursei de Valori Bucureşti sub simbolul BRLT, are ca principalicompetitori locali companiile Danone România, FrieslandCampinaRomânia, Albalact, LaDorna şi Covalact.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO