Companii

Brandurile italiene de mobila se bat in showroom-uri pentru piata romaneasca

11.12.2003, 00:00 670

Marcile italiene de mobilier destinat clientilor cu venituri medii si mari au inceput lupta pentru piata romaneasca prin deschiderea de show-room-uri.
"Deschiderea unui showroom are ca efect cresterea puternica a vanzarilor, iar investitia se recupereaza relativ usor", a spus ieri Alessandro Cecchini, director regional al companiei italiene Berloni, cu ocazia deschiderii oficiale a showroom-ului Berloni in Bucuresti.
Acesta apartine companiei Omnitech Trading, unicul reprezentant in Romania al producatorului italian inca din 1996.
Berloni este unul dintre cele mai cunoscute branduri italiene de mobila, si in Italia este compania cu cele mai mari vanzari anuale in afara tarii de origine. Compania are o cifra de afaceri de 500 milioane euro.
Valoarea investitiei in showroomul deschis ieri in Bucuresti a fost de peste 1,6 milioane de euro, au precizat reprezentantii firmei Omnitech, investitia fiind finantata exclusiv din surse proprii.
Conducerea companiei estimeaza ca anul viitor vanzarile vor fi cel putin duble fata de acest an, cand comenzile s-au facut prin cataloage.
"In urma deschiderii showroom-ului ne asteptam la o crestere semnificativa a vinzarilor, la peste 2,5 milioane de euro comparativ cu un milion de euro incasati anul acesta", a declarat Raluca Voicu, directorul de marketing al grupului.
Cu o suprafata de 650 de metri patrati, magazinul prezinta circa 40 de solutii de amenajare interioara a locuintelor, in special pentru bucatarii. In aceeasi incinta, sunt expuse si produsele Marazzi, care se numara printre cei mai mari fabricanti de placi ceramice din Europa.
Pretul unei bucatarii Berloni complet mobilate se situeaza intre 3.000 si 20.000 euro, existand si posibilitatea achizitionarii in rate.
"In Italia, Berloni tinteste segmentul de clienti cu venituri medium-low, insa in Romania, unde puterea de cunmparare este mai mica, clientii tinta sunt cei cu venituri medii spre mari", a mai spus Cecchini.
Compania Omnitech, cu capital majoritar romanesc, detine francizele a peste 20 de producatori internationali de echipamente de constructii, mobilier, solutii hardware si software.
Omnitech se asteapta in acest an la incasari totale de 6,5 milioane de euro, cu circa doua milioane de euro mai mult fata de anul trecut.
Principalii competitori ai marcii Berloni pe piata romaneasca de profil sint Rovere si Innova.
Dintre acestia, Rovere Mobili a deschis in luna februarie a acestui an un showroom de mobila cu o suprafata de 1.100 mp. Reprezentantii firmei nu au vrut sa dezvaluie insa valoarea investitiei. Innova, care vinde bucatariile Antares si brandul italian de lux Minotti, are deja un showroom in centrul capitalei.
Un alt showroom de mobila a fost deschis anul acesta in luna august de compania Orion Design.
"Suprafata este de 500 de mp iar investita a fost de peste 250.000 de euro. Ne asteptam ca anul viitor sa avem vanzari de 1,5 milioane de euro", spune Gheorghe Doroghi, presedintele firmei. Compania Orion, cunoscuta pana acum pe piata prin divizia Orion Lighting - de corpuri de iluminat - vinde acum si brandurile italiene de mobilier de lux Moroso si Presotto.
Si Poltrona Frau, marca italiana de mobilier de lux din Italia, a deschis anul acesta un showroom la World Trade Center din Bucuresti.
Alaturi de aceste nume italiene recunoscute, concureaza, pe acelasi segment, si grupul autohton Mobexpert, prin divizia Class, de mobilier de lux.
Mobexpert a deschis anul acesta doua magazine de mobilier, ambele situate in apropierea hipermarketurilor din capitala. Suprafetele de expunere sunt insa mult mai mari decat in cazul reprezentantelor italiene. georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO