Companii

Campania "Ziua Barbatului" a majorat cu 59% vanzarile producatorului Bergenbier

Campania "Ziua Barbatului" a majorat cu 59% vanzarile producatorului Bergenbier
17.09.2007, 21:25 34

Campania "Ziua Barbatului", lansata la inceputul anului de producatorul Bergenbier, a determinat o crestere de 59% a vanzarilor companiei InBev, detinatoarea brandului, in luna februarie a acestui an, fata de aceeasi perioada din 2006. Astfel, februarie a fost luna cu cel mai mare ritm de crestere pentru producatorul Bergenbier.
In primul semestru din acest an, compania a raportat o crestere de 27% a vanzarilor pe piata locala, ritm cu peste 10% mai mare fata de cel consemnat de producatorul belgian pe pietele din Europa Centrala si de Est.
"In primul semestru al anului 2007, luna cu cea mai mare crestere procentuala a fost februarie, cand vanzarile au crescut cu 59% fata de perioada similara a anului 2006. Aceasta crestere a fost posibila datorita lansarii actiunii 'Ziua Barbatului', peste 400.000 de votanti s-au alaturat acestei actiuni", au declarat reprezentantii InBev Romania.
Compania nu a furnizat date legate de volumul vanzarilor sau de valoarea acestora.
Producatorul Bergenbier a inregistrat in primul semestru din acest an o crestere de 14,7% a importurilor de bere Leffe si Hoegarden, singurele branduri din portofoliul companiei aduse din import.
InBev a vandut peste 23,3 milioane de hectolitri de bere in prima jumatate a acestui an pe pietele din Romania, Ungaria, Bulgaria, Croatia, Serbia, Cehia, Slovacia, Rusia si Ucraina, inregistrand venituri de peste un miliard de euro in regiune, in crestere cu 25% fata de primele sase luni din 2006.
Vanzarile de bere de pe piata locala au depasit cu mult estimarile producatorilor care avansau la inceputul anului estimari de crestere a pietei de 5-10%. Vremea calda, numarul mare de branduri prezente pe raft (peste 100), investitiile producatorilor in promovare, dar in special berea la PET au contrazis estimarile celor mai mari jucatori, vanzarile de bere avansand cu peste 20% in primul semestru, la peste 9 milioane de hectolitri. Pe baza rezultatelor din primul semestru, vanzarile de bere de pe piata locala ar putea depasi in acest an 1,2 mld. euro, in timp ce consumul pe cap de locuitor s-ar putea apropia de 90 de litri. Romania este deja printre cele mai mari zece piete din lume raportat la consumul de bere pe cap de locuitor, cele mai mari piete din UE, dupa consumul de bere, fiind Cehia (160 l/cap de locuitor), Germania (118), Austria (111) si Danemarca (90).
La polul opus se afla Italia si Franta, cu un consum anual de bere de 30 de litri pe cap de locuitor.
InBev Romania a finalizat anul trecut cu o cifra de afaceri de 158,3 mil. euro si un profit net de la 21,3 mil. euro, in crestere cu 50,2% fata de 2005, potrivit informatiilor Ministerului de Finante.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO