Companii

Care sunt cele mai economice automobile de pe piata

Care sunt cele mai economice automobile de pe piata

Toyota Prius are un nivel al emisiilor de 89 g CO2/km, comparabil cu al unui smart fortwo, in conditiile in care spatiul interior este comparabil cu cel al unui VW Passat

15.11.2009, 23:27 2093

Consumul scazut de combustibil este influentat in principal dedoi factori - marimea motorului si greutatea automobilului. Dinacest motiv, cel mai economic automobil disponibil pe piata localaeste un smart fortwo echipat cu un motor diesel de 0,8 litri si 45CP.

Pe de alta parte, in cazul motorizarilor pe benzina, cel mai micconsum mediu declarat de producator il are Toyota Prius, cel maiieftin full-hybrid (automobil care poate fi pus in miscare exclusivcu ajutorul motorului electric) disponibil pe piata locala, urmatde smart fortwo cu motor pe benzina.

Smart fortwo diesel dispune de un motor de 0,8 litri si 45 CP care consuma in medie 3,3 litri/100 km "Consumulde combustibil este un element important in momentul achizitieiunui automobil. Daca ne uitam la piata locala, vom vedea ca celemai ridicate vanzari le au modelele ieftine cu preturi deaproximativ 10.000 de euro. Si daca la achizitie bugetul este unulredus, la fel este si cel de utilizare", a spus Marius Carp,analist al pietei auto si fost director in cadrul AsociatieiProducatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).

Pentru masinile mici se prefera benzina

In primele noua luni ale acestui an, ponderea motorizarilor pebenzina a crescut pana la 68% din totalul autoturismelorcomercializate pe piata locala, in timp ce la nivelul luniiseptembrie, ponderea acestora a urcat la peste 70%.

Spre comparatie, in 2008 dieselul detinea 38% din vanzarile demasini, in timp ce daca se iau in calcul doar importurile pondereadepasea pragul de 42%.

In 2007, cand piata auto locala a inregistrat cel mai ridicatnivel din istorie, motorizarile diesel au urcat pana la 44% dintotalul autoturismelorcomercializate.

In ceea ce priveste vanzarile pe piata locala, automobilele declasa mini si mica sunt vandute aproape exclusiv cu motorizari pebenzina datorita pretului de achizitie.

"In special la capitolul masini de oras, din clasa mini si mica,clientii opteaza pentru motorizarile pe benzina deoareceintotdeauna sunt mai ieftine decat dieselurile", a spus seful unuidealer auto din Capitala.

Potrivit jucatorilor din piata auto, in general clientii seorienteaza catre motorizari pe benzina, deoarece sunt mai ieftinesi se platesc taxe mai mici datorita propulsoarelor de cilindreemai scazuta.

Motorizarile diesel pierd teren

In cazul unu Citroen C1 diferenta de pret intre dieselul de 1,4si motorul pe benzina de 1,0 litri este de peste 2.000 de euro, inconditiile in care diferenta intre consumurile medii ale celor douaeste de 0,4 litri/100 km.

"In general consumul indicat de catre producatori este inselatordeoarece nu intotdeauna dieselul este mai economic decat un motorpe benzina. Economia realizata din consumul mai mic se realizeazanumai daca se parcurg anual peste 20.000 km. Altfel nu se vaamortiza diferenta de pret, mai ales ca in cazul unui diesel vorbimsi de o asigurare mai scumpa determinata de pretul mai mare, dar sirevizii mai scumpe", a spus Carp.

Scaderea ponderii motorizarilor diesel va continua, potrivitjucatorilor din piata, pe masura ce constructorii vor lansa noimotorizari pe benzina mai economice si mai accesibile.

"Dieselul va pierde teren din trei motive - primul il reprezintafaptul ca motorina si benzina au aproximativ acelasi pret,nemaiexistand astfel avantajul pretului, al doilea il reprezintapretul de achizitie, cu cel putin 1.500 de euro mai mic in cazulmodelelor pe benzina, iar al treilea il reprezinta noile tehnologiidezvoltate de constructorii auto care au redus consumul motoarelorpe benzina", a subliniat Marius Carp.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO