Companii

Carmo-Lact Prod asteapta 12,5 mil. euro in lactate

25.02.2008, 20:39 34

Compania Carmo-Lact Prod din Bistrita, producator de lactate si branzeturi estimeaza ca va realiza in acest an o cifra de afaceri de aproximativ 12,5 mil. euro, in crestere cu 20% fata de anul 2007. Anul trecut firma bistriteana a obtinut vanzari totale de aproximativ 10,4 mil. euro, depasind astfel obiectivul de 10 mil. euro planificat la inceputul anului 2007.
"Preconizam o crestere a vanzarilor in 2008 de cel putin 20%, luand in considerare faptul ca in ultima parte a anului trecut am incheiat o serie de contacte cu diverse firme de distributie si supermarketuri, reusind astfel sa extindem aria de distributie a produselor noastre", a declarat Alin Neagos, directorul economic al companiei din Bistrita.
Potrivit reprezentantului Carmo-Lact Prod, piata romaneasca de produse lactate si branzeturi este o piata in formare, inregistrandu-se cereri din ce in ce mai mari pentru marfurile prospete, in acest sens compania bistriteana intentionand din acest an sa mareasca si sa-si diversifice gama de produse proaspete.
In 2007 compania a investit aproximativ un milion de euro pentru lucrarile de modernizare a halei de productie si in achizitionarea de mijloace de transport si aproximativ 150.000 de euro au fost alocati pentru dotarea propriei ferme cu utilaje agricole.
"In acest an intentionam sa derulam doua proiecte de aproximativ 4 mil. euro, unul dintre proiecte in valoare de 1 mil. euro in vederea diversificarii produselor si schimbarea ambalajelor, si o investitie de aproximativ 3 mil. euro in domeniul zootehnic", precizeaza Alin Neagos.
Potrivit oficialilor companiei, in cadrul celui de-al doilea proiect care urmeaza sa se deruleze in acest an se va construi o ferma zootehnica si se va popula cu 600 de animale de rasa. Aceasta investitie va asigura in viitor o buna parte din necesarul de lapte pentru productia de lactate si branzeturi a Carmo-Lact Prod. Compania produce si comercializeaza produse lactate acide, lapte batut, sana, iaurt, smantana fermentata, dar si diferite branzeturi sub brandurile Fagaras, Monor si Tihuta. Produsele noi lansate pe piata sunt branzeturile topite si branzeturile in saramura, comercializate sub marca Monor, gama iaurturilor light si branza telemea maturata.
Un procent semnificativ din productia companiei bistritene este destinat in special pietei bucurestene de lactate, restul procentelor fiind impartite intre clientii din Bistrita-Nasaud, Targu-Mures, Cluj si Iasi. In acest an compania intentioneaza sa lanseze pe piata iaurturile cu fructe, laptele cu cacao si o gama de bauturi acidulate pe baza de zer.
Carmo-Lact Prod a fost infiintata in 1992, avand ca profil colectarea si procesarea laptelui. Actionarii firmei sunt oamenii de afaceri Ioan Neagos si Creosteanu Eugen-Adrian, cu 50% din actiuni fiecare. Numarul de angajati mediu al companiei este de 250 de persoane, principalii competitori fiind firmele Napolact din grupul Friesland si Albalact.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO