Companii

Carrefour anunţă un nou plan major de expansiune

Carrefour anunţă un nou plan major de expansiune

Carrefour anunţă un nou plan major de expansiune

Autor: Cristina Roşca

27.09.2011, 00:08 4743

François Melchior de Polignac (38 de ani), aflat în fruntea hipermarketurilor şi a supermarketurilor Carrefour din România de cinci luni, dă un semnal pozitiv pentru comerţul românesc.

Francezul, unul dintre cei mai puternici executivi din comerţul local, spune în primul său interviu acordat de la venirea pe piaţă că principala sa misiune în acest mandat este reluarea expansiunii la un nivel similar celui din perioada de boom. Acesta este un semn important pentru eocnomie în condiţiile în care în perioada de boom compania deschidea şi zece hipermarketuri pe an, faţă de unul singur în fiecare dintre ultimii trei.

"Una dintre principalele mele misiuni aici este să reiau expansiunea, pentru că piaţa are potenţial atât pe termen scurt, cât şi lung". Francezul din fruntea Carrefour România spune că va miza pe ambele formate de magazine - hipermarketuri şi supermarketuri - pentru că amândouă au potenţial.

"Deşi hipermarketurile se află mai departe de locuinţele consumatorilor, principalul avantaj al acestor magazine este că odată ajuns acolo economiseşti timp pentru că ai toate categoriile de produse sub acelaşi acoperiş.

În plus, preţurile sunt mai mici", spune cel care are pe mână afaceri de peste un miliard de euro.

Afirmaţiile lui Melchior de Polignac, care de la începutul venirii pe piaţa locală a stat în umbră şi a lucrat la planurile de expansiune ale companiei sale, sunt întărite cu cifrele pentru acest an.Compania va deschide până la finalul lui 2011 trei hipermarketuri (Bucureş ti, Botoşani şi Deva) şi alte opt-zece supermarketuri.

Planurile pentru acest an sunt cele mai agresive din 2008 până astăzi, în condiţiile în care retailerul francez s-a mulţumit să deschidă doar un hipermarket pe an şi şase-şapte supermarketuri în fiecare din ultimii trei ani. În perioada anterioară lui 2008, perioadă caracterizată de rate de creştere a consumului de peste 10%, Carrefour deschidea şi câte zece hipermarketuri pe an.

În anii următori, când a izbucnit criza, compania care a pus primii piloni ai capitalismului în România a frânat extinderea în condiţiile în care consumul a scăzut cu peste 5 procente pe an. În aceste condiţii, planurile anunţate de Melchior de Polignac sunt un indicator important privind revenirea consumului.

"Vom continua să ne dezvoltăm.Vom deschide atât hipermarketuri, cât şi supermarketuri." Aceasta este a doua veste bună pentru comerţ pe care o oferă Carrefour în acest an, după ce a anunţat o creştere de 1,4% a vânzărilor în termeni comparabili în trimestrul doi, după nouă trimestre consecutive de scădere. Acesta este cel mai important indicator publicat în raportul grupului francez pentru că el include vânzările la un număr similar de magazine şi nu ia în calcul expansiunea, singurul factor care a asigurat creşterea retailerilor în anii de recesiune, în care 5 mld. euro s-au evaporat din comerţ.

Mai mult, Melchior de Polignac spune că "deşi evoluţia consumului a fost una dificilă, şi nu văd o schimbare majoră în următoarele trei luni, vom termina anul pe plus faţă de anul trecut."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO