Companii

Carrefour deschide un hipermarket în Drobeta după aproape un an şi jumătate de pauză

24.08.2010, 23:56 56

ReŢeaua franceză de hipermarketuri Carrefour deschide astăzi unmagazin de 7.000 de metri pătraţi într-un parc de retail dinDrobeta-Turnu Severin, aceasta fiind prima investiţie în expansiunefinalizată de reţea în ultimele 16 luni - cea mai dificilă perioadăpentru operatorii de profil din România de până acum.
Investiţiile realizate de compania franceză la Turnu Severin pot fiestimate la 20 mil. euro. Reţeaua de hipermarketuri ajunge astfella 23 de unităţi, după ce în 2009 s-a extins cu două magazine şi arenunţat la o locaţie din Brăila.
De la începutul anului, strategia de investiţii a retaileruluifrancez s-a concentrat pe extinderea reţelei de supermarketuriCarrefour Express în Capitală. Planul de investiţii al companieipentru 2010 prevede 1-2 deschideri de hipermarketuri.
În parcul de retail inaugurat astăzi în oraşul Drobeta-TurnuSeverin mai operează şi reţelele Bricostore, Deichmann, New Yorker,Orsay sau Takko Fashion. Proiectul a fost dezvoltat de cătrecompania belgiană BelRom, care a mai finalizat până acum alte cinciparcuri comerciale pe piaţa locală.
Terenul din Drobeta-Turnu Severin a fost cumpărat de BelRom în urmăcu aproximativ trei ani, dar criza a dus la încetinirea ritmului dedezvoltare, după ce în 2008 belgienii finalizaseră construcţia atrei proiecte noi.
Dezvoltatorul a obţinut în acest an o finanţare de
10 milioane de euro de la BRD Groupe Société Générale pentruconstruirea primei etape a parcului din Drobeta, inauguratăastăzi.
Carrefour este cel mai mare operator de hipermarketuri de pe piaţă,după valoarea vânzărilor. Francezii au raportat afaceri de 1,13mld. euro (incluzând TVA) la nivel local în 2009, în scădere cu4,6% faţă de anul anterior, vânzările reţelei de hipermarketuri înaceastă perioadă putând fi estimate la circa un miliard deeuro.
Competitorii săi pe acest segment, estimat la circa 3,5 miliarde deeuro, sunt Real (reţea deţinută de grupul Metro), Auchan, Cora şiKaufland.
Toate aceste lanţuri de hipermarketuri au anunţat în acest anproiecte noi de expansiune pentru 2011, având în construcţie înacest moment mai multe magazine, în timp ce oficialii Carrefourrefuză să dea detalii despre strategia de expansiune pe termenscurt pe segmetul de profil, limitându-se la a comunica datele dedeschidere în reţeaua de supermarketuri, care are în prezent circa30 de unităţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO