Companii

Câţi bani alocă marii retaileri pentru energie verde, prin panouri fotovoltaice, sisteme LED şi senzori de mişcare?

Câţi bani alocă marii retaileri pentru energie verde,...

Autor: Cristina Roşca

23.02.2024, 00:07 648

Anual, investiţiile în energie verde realizate de marii retaileri depăşesc 50 de milioane de euro, potrivit estimărilor ZF făcute pe baza datelor din piaţă.

Este important însă de menţionat că o parte din sumă este alocată strict în direcţia aceasta - către achiziţia de panouri fotovoltaice sau către remodelarea magazinelor cu echipamente la cele mai noi standarde energetice.

O altă parte din sumă însă e cuprinsă în bugetul de expansiune normal. Mai exact, cele mai noi magazine sunt deja gândite a fi dotate la zi cu cele mai eficiente echipamente şi cu cele mai noi tehnologii. Deşi sumele sunt mari, executivii din industrie spun că, pe termen lung, retailerii ies pe plus.

Astfel, într-o lume în care toţi actorii încearcă - cel puţin declarativ - să fie mai prietenoşi cu mediul, atât oamenii, cât şi companiile iau măsuri în acest sens. În timp ce consumatorii finali renunţă la produse de origine animală sau măcar încearcă să le mănânce mai rar, firmele îşi fac o misiune din a deveni ele însele mai verzi în propria activitate. Ce înseamnă asta? Printre altele, înseamnă un pariu pe energia curată.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO