Companii

Ce marci auto au inregistrat vanzari in crestere in ianuarie

Ce marci auto au inregistrat vanzari in crestere in ianuarie
01.03.2010, 23:08 60

Cinci marci auto prezente pe piata locala au inregistrat ocrestere a vanzarilor la nivelul lunii ianuarie, pe o piata inscadere cu 50%, la 4.100 de masini fata de aceeasi luna din2009.

Avansul raportat de Ford, BMW, Audi, Porsche si Mini in ianuariear putea fi un prim semnal ca vanzarile de masini vor reintra in2010 pe un trend ascendent, dupa mai bine de 15 luni de scaderi,potrivit statisticilor jucatorilor din piata auto. Pe de altaparte, doar Ford se numara printre marcile cu volume mari care aureusit o crestere de vanzari, celelalte patru branduri fiindsituate pe segmentul premium, unde rulajele lunare ajung in prezentla maximum 100 de masini.

Ca si in luna decembrie, pe primele doua pozitii in topul celormai bine vandute marci se afla cele care si produc in Romania -Dacia si Ford. In cazul constructorului de la Mioveni insa,declinul vanzarilor s-a situat aproape de 60% comparativ cuperioada similara a anului trecut si Dacia a atins o cota de piatade sub 20%, cel mai scazut nivel din ultimii ani. "RezultateleDacia din luna ianuarie au fost afectate inclusiv de anuntul legatde lansarea programului REMAT incepand cu luna februarie. Incontextul in care pretul joaca un rol decisiv in momentulachizitiei unei masini, clientii Dacia au amanat cumpararea masiniipentru luna urmatoare, multi dorind sa utilizeze unul sau mai multevouchere in cadrul programului de casare", a spus FabriceCambolive, directorul comercial al Renault Nissan Dacia.

Pe de alta parte, Ford si-a majorat vanzarile cu 10%, la peste450 de autovehicule, si a atins o cota de piata de 11%, cea maimare din ultimii zece ani. Comparativ cu inmatricularile, vanzarileefective din luna ianuarie sunt de doua ori mai mari, in contextulin care revenirea taxei de poluare de la 1 ianuarie, pentrumasinile cu motoare Euro 4 mai mici de 2,0 litri, a determinatmulti clienti sa amane inmatricularea definitiva a masinii, avandun termen de 90 de zile.

Totodata, revenirea vanzarilor in 2010 se bazeaza atat pelansarea noului program Rabla, la care au acces si firmele, dar sipe schimbarea mentalitatii clientilor. Multi dintre acestia nu maiachizitioneaza o masina second-hand din Vest, ci aleg una noua.

"In 2010 estimam o piata stabila fata de 2009, cu o scadere inprima jumatate si o revenire in a doua. In acest an vom vedea oschimbare la nivelul pietei, nu in termen de volum, ci de cereredin partea clientilor. Clientii acum sunt mult mai interesati demasini accesibile si multi dintre cei care preferau inainte sacumpere automobile second-hand prefera acum masini noi, deoareceacestea sunt mai ieftine la intretinere si dispun de garantie", asubliniat Cambolive.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO