Companii

Cei care trebuie să schimbe România. Azi, Mircea Tomescu, managing director - Graffiti Public Relations

Cei care trebuie să schimbe România. Azi, Mircea Tomescu, managing director - Graffiti Public Relations

Autor: Business Magazin

11.08.2011, 00:00 1497

Cariera lui Mircea Tomescu este împărţită în două etape - cea încare s-a pregătit pentru comunicare şi cea în care a început sălucreze efectiv în acest domeniu.

"Totul a început în 1997, când m-am angajat ca redactor laeditura Libra. Apoi am lucrat ca jurnalist şi în 2002 am trecut înzona de comunicare de brand, la Mercury360 şi BBDO", povesteşteMircea Tomescu. Din 2008, a preluat conducerea agenţiei de relaţiipublice a grupului Graffiti BBDO România, unde se ocupă dedezvoltarea şi implementarea strategiei de business, dezvoltareaunor programe de coaching interne şi articularea planului de newbusiness. Practic, din ultimii 14 ani, de când lucrează înindustria de comunicare, ultimii patru i-a petrecut în zona derelaţii publice.

"Avantajul meu a fost că am venit în industria de relaţiipublice fără vreo idee preconcepută despre ce este şi ce nu estePR-ul. Aşa că nu am văzut piaţa în specializări clasice şi amîncercat să devenim consultanţi de afaceri şi de marketing înaintede a oferi servicii de PR", spune Mircea Tomescu. A doua regulă pecare a aplicat-o a fost să încurajeze întotdeauna proiecteleinovatoare, chiar dacă riscul de a face greşelie era mult mai mare."Adevărul este că toată lumea greşeşte. Iar dacă eroarea vinepentru că ţi-ai asumat strategic să încerci ceva nou, atunci ea neajută să învăţăm şi să ne perfecţionăm", crede Tomescu.

Unul dintre cele mai importante proiecte pentru care a lucrat afost licitaţia Petrom pentru campania de CSR (corporate socialresponsibility), în condiţiile în care echipa pe care o coordona nuavea un istoric bogat de proiecte similare. "Timp de o lună, amradiografiat România sistem cu sistem: sănătate, mediu, energie,infrastructură, comunităţi. La final, aveam 200 de slide-uri deproiecte pe care noi le consideram relevante pentru Petrom şi deimpact pentru România. Nu doar că am câştigat încredereaclientului, dar după un an de zile proiectele încep să devinărealitate."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO