Companii

Cele mai mari reţele de magazine alimentare controlate de antreprenori: 40 de companii adună afaceri de 6,3 mld. lei. Doar jumătate dintre aceste firme au vânzări de aproape sau peste 100 mil. lei fiecare.

Cele mai mari reţele de magazine alimentare controlate...

Autor: Cristina Roşca

14.07.2023, 00:07 1757

În România există astăzi circa 400 de companii antreprenoriale care operează lanţuri de magazine de comerţ alimentar, însă multe dintre aceste afaceri sunt relativ mici. Astfel, ZF a creionat harta celor mai relevante firme de profil pe regiuni. Au reieşit 40 de grupuri antreprenoriale cu afaceri cumulate de 6,3 mld. lei în 2022. Spre comparaţie, cel mai mare jucător internaţional din domeniu, discounterul german Lidl, are singur de aproape trei ori mai mult, şi anume vânzări de 18,5 mld. lei anul trecut. Totuşi, în pofida competiţiei acerbe, retailerii locali nu renunţă la luptă. Mai mult, sunt unii care apasă şi ei pedala de acceleraţie. Spre exemplu, recent, Annabella a preluat lanţul Best Market de la antreprenorul Ion Şoloman în ceea ce este una dintre cele mai mari tranzacţii din retailul alimentar şi, totodată, cel mai important deal între doi jucători autohtoni. Chiar şi între reţelele locale, piaţa este puternic concentrată la vârf şi fragmentată în rest. Există doar câteva nume – circa 20 - care au afaceri de aproape sau peste 100 de milioane de lei, în rest businessul coboară mult sub acest prag.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO