Companii

Cine a gandit businessul doar de azi pe maine are acum de pierdut, spune seful Albalact

Cine a gandit businessul doar de azi pe maine are acum de pierdut, spune seful Albalact

Traian Simion, directorul general al Albalact

02.09.2009, 00:00 66

"Desi planificasem lansarea noii game de produse Raraul pentru primavara acestui an, aceasta a fost amanata pentru toamna, iar aceasta intarziere ne impiedica sa atingem obiectivele pe care ni le-am propus pentru anul acesta", a declarat Traian Simion, directorul general al Albalact.

Albalact a preluat la sfarsitul anului trecut fabrica Raraul din Campulung Moldovenesc, in urma unei tranzactii de 3,5 mil. euro.

Simion a explicat ca in acest moment managementul Albalact lucreaza la repozitionarea si rebrandingul marcii Raraul, urmand ca in ultima parte a acestui an sa fie lansata si o campanie de promovare pentru acest brand. Simion nu a dezvaluit nici ce produse va cuprinde noua gama Raraul, nici valoarea investitiei in aceasta campanie.

 

Cresterea vine din produse de baza

Reprezentantii Albalact, companie care a finalizat anul trecut cu afaceri de 190,5 milioane de lei (51,7 mil. euro), estimau initial pentru anul acesta o crestere de 40% a cifrei de afaceri, la aproximativ 260 mil. lei, tinta care insa nu va mai fi atinsa.

Chiar si in aceste conditii, producatorul de lactate din Alba se numara in 2009 printre putinele companii care au finalizat prima jumatate a anului cu afaceri in crestere cu 30% fata de aceeasi perioada a anului precedent, in timp ce profitul net a crescut de peste trei ori.

In plus, in aceeasi perioada, volumul vanzarilor a fost chiar mai mare. "Albalact a inregistrat o crestere de peste 40% a volumului vandut in primele sase luni ale acestui an. Din punct de vedere valoric, vanzarile nu au tinut insa pasul pentru ca foarte multi producatori vor sa obtina in aceasta perioada cota de piata si au scazut preturile", sustine Traian Simion.

Directorul general al companiei sustine ca unul dintre avantajele Albalact a fost faptul ca managementul companiei a mizat din timp pe produsele de baza -laptele, untul si smantana - care au inregistrat in prima jumatate a anului cresterile previzionate.

 

Fabrica noua, costuri mai mici

In plus, relocarea productiei in noua fabrica din localitatea Oiejdea, judetul Alba, a ajutat compania la reducerea costurilor. "Atunci cand termini investitiile ai o alta viziune asupra costurilor decat atunci cand esti in dezvoltare. Astfel, am eficientizat atat costurile cu materia prima, cat si costurile de transport", explica el.

Producatorul de lactate a finalizat recent constructia unui centru logistic langa Bucuresti, in localitatea Afumati, in care a investit trei milioane de euro. In cadrul centrului logistic compania isi va muta sediul central, din aceasta locatie urmand a fi coordonate departamentul de marketing, financiar si vanzari. Fabrica din Alba si Raraul vor continua sa opereze doar ca centre de productie. 

"Ceea ce am obtinut in prima parte a anului este de fapt o rasplata a tot ce am facut pana acum. Cine a gandit businessul doar de pe azi pe maine are acum de pierdut", sustine Simion.

Albalact, companie cu 800 de angajati si peste 6.000 de actionari, listata la categoria a II-a a Bursei de Valori Bucuresti, produce in prezent peste 60 de produse sub brandurile Fulga, Zuzu si De Albalact. Compania este controlata de familia Ciurtin.

Principalii competitori ai Albalact sunt filiale locale ale multinationalelor Friesland, Danone, Hochland si Lactalis (care a achizitionat anul trecut LaDorna), dar si jucatori mai noi precum Tnuva sau MŸller.

 

Ce spune Traian Simion despre

  • Echipa de management: Este foarte important sa ai oamenii potriviti in perioada de criza. Noi am avut nevoie de patru ani pentru a crea echipa de astazi
  • Relatiile cu furnizorii: Credibilitatea conteaza foarte mult, o imagine usor deteriorata inainte de criza te costa acum foarte mult in relatiile cu furnizorii
  • Sistemele informatice si platforma de logistica: Prefer sa am cateva centre logistice mari decat mai multe centre mici, deoarece atunci costurile cresc, la fel si numarul de angajati
  • Branduri: Puterea unui brand sta in increderea consumatorului

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO