Companii

Companiile alocă anual până la 200 € pentru dezvoltarea profesională şi trainingurile unui angajat

14.06.2010, 00:00 49

Bugetul anual alocat de companii pentru activităţile dedezvoltare profesională şi training este, în medie, de sub 200 deeuro pe angajat, potrivit unui studiu realizat de asociaţia HRClub.

HR Club şi Daedalus Millward Brown au realizat, în perioadaaprilie - mai, un studiu pe un eşantion de peste 200 de managerigenerali şi directori de resurse umane din România, analizaurmărind piaţa resurselor umane în primul trimestru al anului 2010,prin comparaţie cu ultimul trimestru al anului 2009.

"O treime dintre respondenţi declară că bugetul alocatactivităţilor de dezvoltare şi training este mai mic de 200euro/angajat pe an. Între cele mai utilizate metode de instruire aangajaţilor rămân trainingul intern (86,2%) şi trainingul extern(66,6%), un loc important revenind şi platformelor de e-learning(40,1%). Programele de MBA reprezintă o modalitate restrânsă dedezvoltare a angajaţilor, doar 11,9% dintre companiile respondenteinvestesc în astfel de programe", se arată într-un comunicat alasociaţiei.

Studiul arată că 87% din bugetul de resurse umane s-a îndreptatcu prioritate către activităţile de training şi dezvoltareprofesională, către activităţile de remunerare şi cele derecrutare. De asemenea, analiza arată că bugetul mediu administratde departamentul de resurse umane este de până la 5.000 de euro(19,3%) sau mai mult de 50.000 de euro (18% dintrerespondenţi).

Majoritatea organizaţiilor s-au orientat către motivareanonfinanciară a angajaţilor şi au optat pentru asigurarea unuimediu de lucru plăcut (45,6%), recunoaşterea oficială a meritelorangajaţilor lor (30%), întâlniri formale cu managementul de vârf alorganizaţiei şi activităţi de învăţare şi dezvoltare (36%). Deasemenea, 43,6% dintre companii au promovat 5% dintre angajaţi înprimul trimestru al acestui an.

Dintre companiile respondente, au existat diferite abordări înplanurile de recrutare pentru primul trimestru din acest an faţă definele lui 2009. Cele mai căutate poziţii au fost cele despecialist (66,2%), urmate de angajaţii entry level (42,5%) şimiddle level (40,4%).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO