Constructii

Căşuneanu spune că a finalizat partea lui de lucrări la autostrada Bucureşti-Ploieşti

Căşuneanu spune că a finalizat partea lui de lucrări la autostrada Bucureşti-Ploieşti

Costel Căşuneanu, şeful Pa&Co International

Autor: Mirabela Tiron, Lidia Neagu

17.05.2012, 00:06 2380

Oficialii firmei Pa&Co International, deţinută de omul de afaceri Costel Căşuneanu, susţin că au finalizat partea lor de lucrări la secţiunea din autostrada Bucureşti-Ploieşti (de la kilometrul 31 plus 778 de metri la kilometrul 46 plus 500 de metri).

Autostrada trebuia finalizată încă din luna decembrie a anului trecut, însă doar firma UMB Spedition şi-a respectat termenul, finalizând construcţia tronsonului dinspre centura de vest a Ploieştiului.

"Pa&Co International a transmis către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) solicitarea de convocare a comisiei de recepţie. CNADNR a trimis o echipă de specialişti în vederea efectuării inspecţiei tehnice, primul pas din procedura de recepţie", au transmis într-un comunicat reprezentanţii companiei Pa&Co International.

Potrivit lor, cei 14,7 kilometri de cale de rulare construiţi au presupus şi realizarea a două poduri, şapte pasaje peste autostradă, un pasaj pentru trecerea animalelor şi 17 podeţe metalice. La realizarea acestui sector de autostradă au lucrat peste 500 de salariaţi şi 350 de utilaje, fiind folosite patru milioane de metri cubi de materiale (balast, asfalt, beton, alte materiale), potrivit Pa&Co International.

Horaţiu Buzatu, consilierul ministrului transporturilor, declara ieri, citat de Mediafax, că a făcut o vizită pe şantierul autostrăzii Bucureşti-Ploieşti şi că a fost imposibil să o parcurgă cu maşina. El aşteaptă ca în termen de o săptămână comisia înfiinţată de Ministerul Transporturilor să finalizeze un raport despre stadiul în care se află auto­strada, prin care să poată stabili un termen final legat de finalizarea acesteia.

Primii 19,5 kilometri ai acestei autostrăzi, ce va avea o lungime de 62 de km, sunt construiţi de italienii de la Pizzarotti şi Tirrena Scavi pentru circa 160 de milioane de euro, în timp ce următorii 42,5 kilometri sunt realizaţi de firmele româneşti Spedition UMB (controlată de Dorinel Umbrărescu), Euro Construct Trading 98 (Dan Beşciu şi Sorin Vulpescu) şi PA&CO International (Costel Căşuneanu) pentru 296 de milioane de euro. CNADNR anunţa anul trecut că Eurocon­struct Trading 98 şi Pa&Co vor fi penalizate cu echivalentul a 0,05% pe zi din valoarea contractului, pentru că au depăşit termenul de finalizare a lucrărilor.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO