Companii

CrisTim spera sa-si majoreze cota de piata in urma falimentelor din sector

CrisTim spera sa-si majoreze cota de piata in urma falimentelor din sector

Radu Timis, proprietarul CrisTim: Pana in acest moment, consumul a scazut cu aproximativ 10% la nivel de piata.

23.02.2009, 18:24 298

"Prognozam ca in urmatoarele luni foarte multi producatori de mezeluri nu vor mai avea lichiditati, ceea ce va conduce la o repozitionare a pietei. De aceea, estimam pentru acest an o crestere a cifrei de afaceri cu aproximativ 20% in lei fata de anul trecut", a declarat Radu Timis, actionarul majoritar si presedintele companiei.

CrisTim a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 92 de milioane de euro din businessul de mezeluri, in crestere cu 8% in euro fata de aceeasi perioada a anului precedent. Potrivit estimarilor ZF, care iau in calcul ritmul de crestere estimat de actionarul CrisTim, cifra de afaceri pe acest segment se va apropia la finalul acestui an de 100 de milioane de euro.
Timis a adaugat ca in luna ianuarie a acestui an, CrisTim a obtinut o crestere a vanzarilor in volum de 10% fata de aceeasi perioada din 2008, inregistrand o medie de 82 de tone de mezeluri vandute pe zi. Tot in prima parte a anului, CrisTim a obtinut o crestere a cifrei de afaceri de 25% fata de aceeasi perioada a anului precedent, potrivit actionarului.
"Pana la finalul acestui an asteptam atingerea un varf a vanzarilor medii in volum intre 120 si 140 de tone pe zi, cu aproximativ 30% mai mari decat in 2008, cand in octombrie am atins vanzari pe zi de 100 de tone de mezeluri", a spus Timis.
CrisTim se numara astfel printre putinii producatori de mezeluri care au inregistrat o crestere a vanzarilor in prima luna a acestui an in conditiile in care vanzarile au inceput sa scada din ultimul trimestru al anului 2008. In luna ianuarie, Caroli Foods a inregistrat o diminuare a vanzarilor de 3%, in timp ce vanzarile Elit Cugir au scazut cu 15%, ambii producatori situandu-se intre primii cinci jucatori din piata. 
"Pana in acest moment, consumul a scazut cu aproximativ 10% la nivel de piata", afirma presedintele CrisTim.
CrisTim a disponibilizat in luna ianuarie a acestui an 5% din angajatii diviziei de mezeluri, respectiv 100 de persoane, pentru a eficientiza compania.
Producatorul a oprit de asemenea investitiile de aproximativ opt milioane de euro planificate pentru anul acesta si, desi initial luase in calcul realizarea unor achizitii in 2009, a amanat aceasta idee pentru urmatorii ani.
Grupul CrisTim, infiintat in 1994 este format din cinci entitati, respectiv mezeluri, preparate calde - ready meal (Recunostinta si CrisTim 2 Prod Com), retea de magazine CrisTim (CrisTim Impex), ferma (Eco-Ferm) si constructii.
Daca anul trecut CrisTim a inregistrat afaceri consolidate de peste 120 de milioane de euro si cresteri doar pe trei linii de business, Eco-Ferm realizand o stagnare a cifrei de afaceri si Sensconstruct o scadere de 4%, pentru 2009 reprezentantii companiei estimau la inceputul acestui an o crestere pe toate liniile de business.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO