Companii

Cu vânzări de peste 10 mil. €, Măgura a trecut prin al doilea rebranding

Autor: Adriana Rosoga

06.10.2010, 23:44 123

Românii au cheltuit anul trecut peste 10 mil. euro pe prăjituriMăgura, conform unei estimări a ZF care ia în calcul 55 de milioanede prăjituri vândute în 2009 şi un preţ mediu de 0,8 bani - 1 leupe bucată în magazinele mici, cel mai important canal dedistribuţie pentru produsele de impuls precum snacks-uriledulci.

"Măgura este unul dintre cele mai longevive produse româneşti",spune Gabriela Munteanu, market activation manager pentru Măgura,care precizează că anul trecut au fost vândute 55 de milioane deprăjituri, fără a comunica însă date despre valoarea vânzărilor saucota de piaţă a mărcii. Munteanu susţine însă că Măgura este liderde piaţă.
Brandul concurează pe segmentul prăjiturilor ambalate cu PoianaDulce (Kraft), 7 Days Cake Bar (Chipita), Ulpio (Supreme Chocolat)şi Alka, pe o piaţă estimată de ZF la zeci de milioane deeuro.

Măgura, brand situat în portofoliul fostei companiiKandia-Excelent, preluată în acest an de familia Meinl, a trecutrecent prin al doilea rebranding, într-o perioa­dă de mai puţin detrei ani.

"Procesul de re­bran­ding a urmărit consoli­darea poziţiei Măgurape segmentul de preţ mediu în care se încadrează", spune AndreeaFlorea, brand consultant în cadrul BrandTailors, agenţie deconsultanţă strategică şi design de brand care lucrează pentruMăgura de mai mult de cinci ani. Rebrandingul a venit şi încontextul în care la reţeta prăjiturii Măgura s-au adăugat douăingrediente: lapte şi miere.

"După numeroasele proiecte dezvoltate pentru acest brand, se simţeanevoia unui atribut funcţional diferenţiator pentru Măgura. Ideeaadăugării laptelui şi a mierii în reţeta de produs a apărut caurmare a cunoaşterii în profunzime a acestui brand, aşa că soluţiade rebranding a fost cât se poate de firească", mai spuneFlorea.
Campania de rebranding Măgura conţine spoturi TV, reclame în presă,dar şi o campanie de comunicare în comerţ prin materiale devizibilitate şi activităţi de sampling.
Reprezentanţii companiei nu au dezvăluit valoarea bugetului alocatacestei campanii sau ţinta de vânzări pentru acest an.
Producătorul mărcii Kandia a fost preluat în acest an de cătreOryxa Capital, un fond de investiţii deţinut de familia austriacăJulius Meinl, care a fost proprietara producătorului de ciocolatăşi anterior anului 2007 - când businessul a fost vândut cătreCadbury.
Compania a avut anul trecut afaceri de 33,4 mil. euro şi o pierderede 1,5 mil. euro, potrivit datelor de la RegistrulComerţului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO