Producţia de autovehicule de pe piaţa locală a recuperat aproape integral scăderea din ultimele luni, responsabilă de această evoluţie pozitivă fiind Dacia, care pentru prima dată în ultimele decenii a modificat calendarul vacanţei de vară.
Dacă până anul acesta uzina de la Mioveni avea activitatea oprită pentru mentenanţă în întreaga lună august, acum perioada de concedii a fost împărţită atât în iulie, cât şi în august. Astfel, dacă anul trecut la Dacia s-au produs în august 237 de autoturisme şi o utilitară, anul acesta s-au asamblat în total peste 23.600 de vehicule, potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Astfel, la nivel de piaţă, dacă la finele lunii iulie declinul era de aproape 10%, la sfârşitul lunii august acest declin a fost redus la aproape 1%.
Dacia a produs în primele opt luni ale acestui an aproape 212.500 de autovehicule, cu 1,5% mai puţin decât în perioada similară a anului trecut. Spre comparaţie, la nivelul primelor şapte luni ale acestui an scăderea era de 9,3%.
Explicaţia decalajului din prima jumătate a anului a fost determinată de faptul că anul acesta în primele luni nu s-a mai lucrat şi sâmbăta, aşa cum s-a întâmplat în mai multe luni din 2010. Mai mult, anul acesta a existat în primul semestru şi o întrerupere de opt zile determinată de întârzierea livrării unor componente ale calculatorului de bord. La mijlocul lunii iunie Constantin Stroe, vicepreşedintele Automobile Dacia, declara că până la data de 15 septembrie producţia uzinei va ajunge la acelaşi nivel ca şi în perioada similară a anului trecut.
Ford, zero maşini în august
Ford România, cel de-al doilea constructor de pe piaţa auto locală, care deţine uzina auto de la Craiova, nu a produs niciun autovehicul în august, potrivit statisticilor APIA.
Ford nu a produs luna trecută pentru că uzina a fost în vacanţă, dar şi pentru că s-a lucrat la prototipurile viitorului model B Max. Totodată, la nivelul primelor opt luni ale acestui an, producţia Ford a fost cu 20% peste cea de anul trecut, atingând un nivel de peste 5.700 de vehicule comerciale Transit Connect. Spre comparaţie, în acelaşi timp, la Dacia au fost produse aproape 10.800 de vehicule comerciale din modelele Dacia Logan Van şi Logan Pick-up. Producţia Ford din acest an a fost exportată integral, niciun model asamblat în România nefiind livrat pe piaţa locală.
Dacia va demara anul viitor producţia a două noi maşini şi a unei noi game de motorizări, acesta fiind cel mai puternic "atac" pregătit de constructorul local asupra pieţei europene de la relansarea sa în 2004.
Primul model Dacia care va fi lansat va fi cel de familie, care însă va intra în fabricaţie în Maroc, la uzina din Tanger şi care va fi prezentat la Salonul Auto de la Geneva din martie. Cel de-al doilea, noua generaţie a Logan, va fi prezentat la Salonul Auto de la Paris din toamna anului viitor. Acesta din urmă va avea şi cel mai mare impact asupra producţiei de la Mioveni.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels