Companii

Cum funcţionează magazinul online Fashion Days: 400 de români trimit de la ieşirea din Bucureşti 1.500 de comenzi pe oră în şapte ţări din regiune

Vedeţi cum arată depozitul celor de la Fashion Days.Galerie FOTO

Vedeţi cum arată depozitul celor de la Fashion Days.Galerie FOTO

Autor: Cristina Roşca

05.11.2014, 17:01 7589

Retailerul online de modă Fashion Days deţine la ieşirea din Bucureşti trei depozite de unde trimite comenzile de haine, pantofi sau accesorii către şapte pieţe din Europa Centrală şi de Est printre care şi România.

România este de alfel singura piaţă unde compania deţine depozite, amplasate la ieşirea din Capitală. De la cele trei depozite sunt trimise comenzile în România, Bulgaria, Slovenia, Slovacia, Cehia, Ungaria şi Polonia. Două depozite sunt utilizate pentru stocuri, în total 500.000 de produse de la peste 1.000 de branduri, în timp ce cel de-al treilea este un depozit „de producţie”, respectiv aici produsele devin colete. Printre brandurile pe care le vinde Fashion Days se numără CK Calvin Kelin, Puma, Just Cavalli, Guess, Diesel sau Love Moschino.

Din momentul în care un produs a devenit colet acesta ia drumul companiilor de curierat care le duc mai departe clienţilor.

Sistemul de depozitare al celor de la Fashion Days este similar unui mecanism de ceas elveţian, astfel că fiecare angajat beneficiază de un device electronic cu care poate găsi în doar câteva secunde un produs între cele 500.000 depozitate. Mai mult, din momentul în care produsul a fost comandat până când acesta a fost trimis către curier nu trec decât trei ore, proces în care obiectul trece prin mai multe scanări şi mai multe verificări.

În total, în România lucrează circa 400 din totalul de 550 de angajaţi ai companiei, piaţa locală fiind „creierul întregii operaţiuni”.

„În fiecare zi în depozitul de producţie realizăm 1.500 de comenzi pe oră. Angajaţii noştri din acest depozit lucrează în două schimburi a câte opt ore pe zi, cinci zile pe săptămână”, spune Paul Copil, head of operations pentru Europa Centrală şi de Est în cadrul companiei. În acest context, potrivit calculelor ZF compania are circa jumătate de milion de comenzi pe lună şi şase milioane de comenzi pe an. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO