La doi ani de când pe fondul crizei ecoÂnoÂmice mondiale Daciaraporta o înjumătăţire a profitului, într-o perioadă în care mulÅ£idintre constructorii auto de volum înreÂgisÂtrau pierderi,constructorul auto de la Mioveni a raportat un nou nivel maximpentru cifra de afaceri, de peste 2,7 miliarde de euro în 2010.
Atingerea acestui rulaj, în creÅŸtere cu aproape 30% faţă de anulanterior, vine pe fondul majorării producÅ£iei la un nivel record depeste 341.000 de unităţi, apropiat de capacitatea maximă de 350.000de maÅŸini a uzinei. Aproape 90% din maÅŸinile produse la Mioveni aufost exÂportate către prinÂcipala piaţă a Dacia - Europa de Vest,în frunte cu FranÅ£a ÅŸi GerÂmaÂnia, moÂtorul prinÂcipal fiind SUV-ulDusÂter, a cărui proÂducÅ£ie a depăşit pragul de 80.000 de unităţiîn ÅŸapte luni.
ÃŽn condiÅ£iile în care exporturile au ajuns să ocupe aproapeîntreaga capacitate de proÂducÅ£ie a uzinei, profitabilitateaacesteia a scăÂzut în ultimii patru ani, la aproape 180 de euro permaÅŸină în 2009 pentru a urca în 2010 la puÅ£in peste 200 de euro perautoÂmobil produs.
Spre comparaţie, în 2007, anul în care piaţa locală s-a apropiatde nivelul maxim de 370.000 de autovehicule, Automobile Dacia aavut un profit net de peste 132 de milioane de euro, adică uncâştig de aproape 600 de euro per maşină, potrivit calculelorZF.
Revenirea pe un trend ascendent a profitului Dacia vine la maipuţin de un an de când Renault va începe producţia la cea de-atreia uzină a mărcii din Maroc.
Automobile Dacia va plăti în acest an celor 15.000 de angajaÅ£isalarii în valoare totală de aproape nouă milioane de euro, adicăîn medie 650 de euro per angajat. AngajaÅ£ii Automobile Dacia auobÅ£inut în luna martie o majorare salarială de 260 de lei în cazulmuncitorilor calificaÅ£i, reprezentând o creÅŸtere medie de 13% înurma negoÂcieriÂlor dintre administraÅ£ie ÅŸi sindicat. Profitul perangajat a înregistrat o creÅŸtere de aproaÂpe 25% în 2010 faţă de2009, la 5.150 de euro (430 euro/lună), dar cu mai bine de 50% subnivelul atins în 2007.
Cei mai importanţi oameni din Renault
- Jérôme Olive, 53 de ani, directorul general al AutomobileDacia
- Jacques Chauvet, 63 de ani, preşedintele Consiliului deAdministraţie al Automobile Dacia
- Constantin Stroe, 69 de ani, vicepreşedintele Consiliului deAdministraţie al Automobile Dacia
- Fabrice Cambolive, 43 de ani, directorul comercial alAutomobile Dacia
- Sorin BuÅŸe, 40 de ani, directorul general al RenaultTechnologie Roumanie
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels