ANALIZA

Dacia, la finalul celui mai bun an: producţia record a readus profitul pe un trend ascendent, în timp ce vânzările au trecut de 2,7 miliarde de euro

20 apr 2011 Autor: Bogdan Alecu

La doi ani de când pe fondul crizei eco­no­mice mondiale Dacia raporta o înjumătăţire a profitului, într-o perioadă în care mulţi dintre constructorii auto de volum înre­gis­trau pierderi, constructorul auto de la Mioveni a raportat un nou nivel maxim pentru cifra de afaceri, de peste 2,7 miliarde de euro în 2010.

Atingerea acestui rulaj, în creştere cu aproape 30% faţă de anul anterior, vine pe fondul majorării producţiei la un nivel record de peste 341.000 de unităţi, apropiat de capacitatea maximă de 350.000 de maşini a uzinei. Aproape 90% din maşinile produse la Mioveni au fost ex­portate către prin­cipala piaţă a Dacia - Europa de Vest, în frunte cu Franţa şi Ger­ma­nia, mo­torul prin­cipal fiind SUV-ul Dus­ter, a cărui pro­ducţie a depăşit pragul de 80.000 de unităţi în şapte luni.

În condiţiile în care exporturile au ajuns să ocupe aproape întreaga capacitate de pro­ducţie a uzinei, profitabilitatea acesteia a scă­zut în ultimii patru ani, la aproape 180 de euro per maşină în 2009 pentru a urca în 2010 la puţin peste 200 de euro per auto­mobil produs.

Spre comparaţie, în 2007, anul în care piaţa locală s-a apropiat de nivelul maxim de 370.000 de autovehicule, Automobile Dacia a avut un profit net de peste 132 de milioane de euro, adică un câştig de aproape 600 de euro per maşină, potrivit calculelor ZF.

Revenirea pe un trend ascendent a profitului Dacia vine la mai puţin de un an de când Renault va începe producţia la cea de-a treia uzină a mărcii din Maroc.

Automobile Dacia va plăti în acest an celor 15.000 de angajaţi salarii în valoare totală de aproape nouă milioane de euro, adică în medie 650 de euro per angajat. Angajaţii Automobile Dacia au obţinut în luna martie o majorare salarială de 260 de lei în cazul muncitorilor calificaţi, reprezentând o creştere medie de 13% în urma nego­cieri­lor dintre administraţie şi sindicat. Profitul per angajat a înregistrat o creştere de aproa­pe 25% în 2010 faţă de 2009, la 5.150 de euro (430 euro/lună), dar cu mai bine de 50% sub nivelul atins în 2007.

Cei mai importanţi oameni din Renault

  • Jérôme Olive, 53 de ani, directorul general al Automobile Dacia
  • Jacques Chauvet, 63 de ani, preşedintele Consiliului de Administraţie al Automobile Dacia
  • Constantin Stroe, 69 de ani, vicepreşedintele Consiliului de Administraţie al Automobile Dacia
  • Fabrice Cambolive, 43 de ani, directorul comercial al Automobile Dacia
  • Sorin Buşe, 40 de ani, directorul general al Renault Technologie Roumanie

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 21.04.2011

 
Cuvinte cheie:
auto
, Dacia
, maşini
, producţie
, Mioveni

Campurile marcate cu rosu nu sunt valide!

Comentariul a fost adaugat si va aparea dupa ce va fi moderat!

Comentariile vor fi publicate doar după moderarea acestora de către redactori. Nu vor fi publicate comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încălcarea legii, la violenţă sau la ură, precum şi acuzaţii fără acoperire. De asemenea, pentru o mai bună comunicare, vă rugăm să oferiţi o adresă de mail validă. Vă mulţumim!

zf.ro
Abonează-te la Închide