Companii

De ce a lansat Metro Cash&Carry franciza La Doi Paşi? "Nu puteam lăsa comerţul tradiţional să moară"

Autor: Cristina Roşca

08.03.2012, 11:18 1877

Metro Cash&Carry România a lansat în urmă cu câteva săptămâni primul proiect de franciză pe piaţa locală, La Doi Paşi. Acest proiect se adresează celor 70.000 de jucători din comerţul tradiţional, o piaţă de 7-8 mld. euro.

Până în prezent 200 de astfel de magazine s-au alăturat acestui proiect care ar putea să le asigure germanilor un portofoliu constant de clienţi. Dintre acestea 80 sunt deja deschise.

"Am lansat acest proiect pentru că nu dorim să lăsăm comerţul tradiţional să moară", mai spune Carena. Magazinele de bloc şi alimentarele tradiţionale se numără alături de jucătorii din HoReCa şi clădirile de birouri printre cei mai importanţi clienţi ai Metro Cash&Carry România.

Marc Carena recunoaşte că această iniţiativă a germanilor de a lansa una dintre cele mai extinse reţele de cartier vine într-o perioadă în care retailerii moderni se extind tot mai agresiv.

"În ultima perioadă am observat faptul că tot mai mulţi clienţi finali se mută dinspre comerţul tradiţional înspre retailul modern. Această tranziţie se face în condiţiile în care companii precum Mega Image, Lidl şi Carrefour Market se extind puternic". Potrivit datelor din piaţă şi informaţiilor furnizate de companii cele trei companii vor deschide în acest an peste 150 de magazine.

La polul opus, în ultimii cinci ani mai bine de 6.000 de magazine de comerţ tradiţional au tras obloanelor, atât din cauza situaţiei economice dificile cât şi din cauza expansiunii comerţului modern.

Proiectul La Doi Paşi este lansat într-o perioadă în care cifra de afaceri a companiei germane a fost afectată de situaţia economică dificilă şi de scăderea consumului, astfel că Metro Cash&Carry a pierdut în ultimii patru ani vânzări de 400 de milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO