Companii

De la şef de multinaţională la cafenele pe trei roţi: Fostul CEO al Wienerberger deschide cafenele mobile în România

 De la şef de multinaţională la cafenele pe trei roţi: Fostul şef al Wienerberger deschide cafenele mobile în România

Autor: Cristina Rosca

19.04.2012, 16:22 8332

Daniel Căţănaş, românul care a condus timp de mai mulţi ani afacerile locale ale Wienerberger Sisteme de Caramizi, cel mai mare producător de cărămizi de pe piaţa locală, a lăsat multinaţionalele pentru antreprenoriat.

"După mai mulţi ani în Wienerberger am luat decizia să merg către antreprenoriat. Cred că asta e de fapt vocaţia mea", spune el. Potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe, Wienerberger Sisteme de Cărămizi a raportat în 2010 afaceri de 117,9 milioane lei (28 milioane euro).

Căţănaş a decis astfel să aducă pe piaţa locală franciza cafenelelor mobile Coffe Bikes. Este vorba de o bicicletă pe trei roţi pe care este amplasat un pupitru de lemn. Pe acest pupitru se găseşte un espressor de cafea, un storcător de fructe şi o maşină pentru măcinat cafea. Preţul unei cafele variază între 6 şi 8 lei.

"Urmează să aducem şi produse de patiserie, precum brownies sau fursecuri", spune Căţănaş.

Prima astfel de cafenea mobilă se găseşte în Bucureşti, însă până în prezent este folosită doar pentru evenimente - atât outdoor cât şi indoor. Nu a fost "scoasă efectiv în stradă" deoarece, potrivit francizatului, este nevoie de aprobare pentru amplasarea în spaţiul public.

"Suntem în discuţii pentru primirea acestor aprobări. Odată ce le vom primi vrem să mergem în parcuri, în Herăstrău şi Cişmigiu, în Centrul Vechi şi în zonele cu trafic pietonal intens", explică el.

Fostul şef al Wienerberger Sisteme de Caramizi spune că în următoarea lună ar mai putea primi o astfel de cafenea, iar până la jumătatea anului numărul total ar putea urca la patru. Pentru moment, antreprenorul se concentrează pe Bucureşti, însă nu exclude ca pe viitor lucrurile să se extindă în provincie.

"Mergem pentru moment pe Capitală pentru că vreau să am controlul asupra afacerii şi vreau să pot să îi dedic toată atenţia". Investiţia medie într-o cafenea mobilă este de sub 20.000 de euro, potrivit lui Căţănaş.

Businessul Coffee Bikes a apărut pentru prima dată în Germania, unde s-a şi dezvoltat până în prezent. România este astfel prima ţară în afara graniţelor Germaniei unde a fost extins acest business.

"Am mers în Germania şi am reuşit să îi conving să îmi dea franciza. I-am convins datorită experienţei mele anterioare pe care am adunat-o în cadrul unei multinaţionale. M-a ajutat şi că am vorbit aceeaşi limbă, atât la propriu cât şi la figurat".

El mai spune că în cazul unui astfel de business, cel mai indicat este ca franciza să fie acordată unor parteneri din ţara mamă pentru a se asigura că businessul evoluează în direcţia corectă.

Căţănaş explică de asemenea că acest model de business - cafenele mobile - a fost implementat şi în alte state "cu tradiţie gastronomică", precum Olanda, Marea Britanie sau SUA, însă sub o altă denumire.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO