Dedeman a angajat 200 de oameni pentru un magazin in Craiova

23 mar 2010 Autor: Mihaela Popescu

Retailerul de bricolaj Dedeman, detinut de fratii Adrian si Dragos Paval din Bacau, se extinde la finele saptamanii la Craiova, pe un teren achizitionat de la reteaua germana de magazine Selgros Cash & Carry in 2008.

Unitatea va fi amplasata in vecinatatea magazinului Selgros din Craiova si va avea in jur de 200 de angajati, potrivit estimarilor ZF

Investitiile companiei detinute de fratii Paval in Craiova pot fi estimate la 15-16 mil. euro, o suma similara fiind anuntata de retailer pentru proiectul de extindere din Brasov, finalizat in luna februarie.

Dedeman opereaza in prezent 16 magazine si a raportat pe 2009 o cifra de afaceri de 250 mil. euro, in stagnare fata de valoarea din anul anterior.

Planurile fratilor Paval prevad alte doua deschideri de magazine in 2010, in afara proiectelor finalizate in aceasta primavara. Locatiile vizate in a doua jumatate din an sunt orasele Arad si Timisoara.

In acest an, compania mizeaza pe o crestere cu 15% a cifrei de afaceri in euro fata de 2009, pe fondul expansiunii retelei.

Strategia de extindere a Dedeman la nivel national vizeaza dezvoltarea unei retele de 30 de magazine pana in 2015, adica dublarea numarului de locatii existente la finele lui 2009.

Retailul local de bricolaj a scazut anul trecut cu 25%, la 2,1 miliarde de euro, de la 2,8 miliarde de euro in 2008, potrivit estimarilor retelei germane Praktiker, cel mai mare jucator pe piata de profil. Compania avea la finele lui 2009 o cota de aproape 14% in sectorul DIY (do-it-yourself, retailul de bricolaj) din Romania, fiind urmat de Dedeman, cu o cota de aproape 12%, potrivit estimarilor Praktiker care apar intr-un raport publicat recent in Germania.

Nemtii de la Praktiker si francezii de la Bricostore sunt cei care au definit conceptul de bricolaj in Romania, fiind primele retele de profil care au deschis magazine pe piata locala in perioada 2002-2003. Praktiker este in prezent si cea mai extinsa retea de bricolaj, avand operationale 26 de unitati.

Dedeman este singura retea autohtona care a reusit pana acum sa tina pasul cu extinderea lanturilor internationale de profil in Romania, in conditiile in care un al doilea val de intrari ale unor retaileri straini, din 2005-2006, a adus pe piata alte branduri puternice la nivel european: Hornbach, Obi, Mr. Bricolage si BauMax.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 24.03.2010

 
Cuvinte cheie:
Dedeman
, bricolaj
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide