Companii

Dinu Dragomir, Vodafone: IMM-urile devin tot mai conştiente de importanţa tehnologiei în dezvoltarea businessului şi în creşterea competitivităţii; generaţiile tinere de antreprenori înţeleg că tehnologia poate să-i susţină să treacă mai uşor peste provocările din piaţă

Dinu Dragomir, Vodafone: IMM-urile devin tot mai...

Autor: Cristina Bellu

17.04.2024, 11:59 91

Apetenţa şi curiozitatea din ce în ce mai mare în rândul IMM-urilor pentru tehnologie reflectă recunoaşterea importanţei acesteia în îmbunătăţirea afacerilor şi în creşterea competitivităţii, spune Dinu Dragomir, director strategic Customers and Public Sector, Vodafone Romania

“Există apetenţă şi o curiozitate din ce în ce mai mare în rândul IMM-urilor pentru tehnologie. Generaţia tânără înţelege că tehnologia poate să o ajute să treacă mai uşor peste provocările din piaţă şi să susţină dezvoltarea businessului într-un climat din ce în ce mai concurenţial”, a spus Dinu Dragomir la la conferinţa ZF IMM’24.

Alte declaraţii:

♦ “Deschis la nou. Deschis la tehnologie” este un proiect care te pune în contact cu antreprenorii şi mentorii din mai multe industrii, care vin cu sfaturi şi soluţii încercate şi astfel, antreprenorii pot să descopere ce este potrivit în afacerea lor.

♦ Noi avem o preocupare permenantă în a creşte numărul de produse care ajută firmele. Se ajunge astfel la crearea unei infrastructuri IT care poate fi achiziţionată pe bază de abonament sub forma unor servicii. De multe ori am avut surpriza că un IMM care a adoptat o astfel de soluţie a generat o nouă linie de business.    

♦ Numărul IMM-urilor care sunt interesate şi care înţeleg importanţa digitalizării în ceea ce priveşte competitivitatea, creşte. În principal, în comunicarea cu IMM-urile există o segmentare mai atentă a tipurilor de IMM, astfel încât să vorbim cu fiecare la nivelul la care se află şi pe măsura înţelegerii subiectului.

♦ În general, cifra macro atribuită bugetului de investiţii în tehnologie de către IMM-uri este în creştere semnifiativă, vedem o creştere de 2 cifre, dar în acelai timp creşterea este determinată de două canale – IMM-urile care au încercat deja investiţii şi firmele care au la conducere antreprenori tineri.

♦ Din 350.000 de IMM doar jumătate au site. Acesta este nivelul deocamdată. Există un progres foarte mare dacă ne raportăm în urmă cu 2 ani când doar 15% dintre ele aveau site, dar nu suntem încă la nivelul altor state din UE.

♦ În ceea ce priveşte inovaţia, n-o văd neapărat în domeniul IMM-urilor. Cei care au bugete şi încearcă tehnologii noi sunt companiile mari. În rest, cel mai înalt segment din zona IMM-urilor îl regăsim şi acolo putem spune că există o curiozitate să afle lucruri noi. La nivel general, un lucru bun la IMM-urile din România este că încearcă în sfârşit să-şi facă magazin online. Mai este drum lung. Planurile pe 3-5 ani sunt mai realiste în a creşte nivelul de digitalizare şi în înţelegerea digitalizării în domeniul IMM-urilor.

♦ Cea mai mare efervescenţă – prin natural lor, IMM-urile din IT sunt nativ cele mai efervescente. Dacă vorbim de industriile clasice, unde este concurenţa cea mai mare, acolo vedem şi nevoia cea mai mare în adopţia tehnologiilor digitale. Şi aici vorbim despre IMM-urile din retail şi logistică

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO