Companii

Directorii financiari: Facem monitorizari zilnice la incasari si plati, iar stresul este mai mare

27.03.2009, 00:00 242

Directorii financiari ai companiilor locale spun ca responsabilitatile au crescut in ultima perioada, iar monitorizarile la incasari si plati se fac zilnic.

„Problema principala in aceasta perioada este legata de managementul cashului. Acest ma­nagement reprezinta un exercitiu impor­tant in conditiile actuale din piata, iar cine va reusi sa controleze cashul foarte bine va trece peste toate dificultatile, sa nu spun ca va supravietui. Realizam estimari zilnice ale cashului", a declarat Adrian Ciobanu, director fi­nanciar al companiei Romprest Service, care ofera servicii de salubrizare si ridicare a deseurilor.
Directorul financiar a adaugat ca bancile partenere cu care a mai lucrat au reactionat foarte bine in acordarea de credite. Cu toate acestea, el a mentionat ca imprumuturile trebuie monitorizate mai bine acum, deoarece au existat fluctuatii mari ale costurilor din cauza dobanzilor.
Compania a bugetat o crestere a cifrei de afaceri anul acesta. Reprezentantul companiei nu a oferit informatii legate de veniturile obtinute anul trecut.
Romprest a castigat anul trecut prin licitatie contractul de salubritate cu Primaria sectorului 1 al Capitalei. Contractul a fost incheiat pe o perioada de 15 ani si se ridica la o valoare totala de 900 mil. lei (250 mil. euro). Valoarea contractului pentru 12 luni calen­daristice este de 60 de milioane de lei (20 mil. euro). „Suntem dependenti de clientii nostri primarii si de politica lor bugetara. Sa simtit un efect in sensul intarzierii platilor, dar nu am ajuns in niciun caz in instanta", a spus el.
Un alt director care resimte efectul crizei economice este Alin Stefan Lupascu, financial manager, in cadrul companiei Rominserv, contractorul general al grupului petrolier Rompetrol.
Daca anul trecut compania a finalizat cu o cifra de afaceri de aproape 185 de milioane de dolari, in crestere cu peste 40% fata de anul anterior, anul acesta asteapta scaderea afa­ce­rilor la 110 milioane de dolari, potrivit apre­cierilor lui Lupascu. Compania asigura servicii industriale pentru rafinarii, combinate petrochimice, benzinarii, livreaza proiecte la cheie, dar si proiecte de infrastructura. A doua activitate a Rominserv consta in productia de robineti industriali si piese turnate la Rominserv Valves Iaifo Zalau.
„Anul acesta este un an mai greu, in care trebuie sa fim mai atenti si in care stresul si presiunea pe care le resimtim sunt mult mai mari decat in anii anteriori", a spus Lupascu. In plus, el mai spune ca acest lucru se vede si dinspre piata creditelor si cea a subcontractorilor. „Am incercat sa prelungim un credit de lucru anul acesta, insa dobanzile oferite au fost mult prea mari pentru a continua, de aceea am renuntat", a mentionat el.
El a mai sustinut ca sau inregistrat probleme de lichiditate pe piata constructiilor si deci unele intarzieri la plati.
„In general este o problema legata de lichiditati, insa lumea isi da seama de acest lucru si exista disponibilitate pentru rene­gocierea contractelor in special la termenele de plata", a spus el.
Un alt director financiar, care a preferat sa isi pastreze anonimatul, a spus ca schimbarea produsa anul acesta consta in presiunea mai mare venita din partea actionarilor companiei, care asteapta degajarea de lichiditati cat mai repede.
„Este clar ca suntem mult mai stresati decat eram anul trecut si ca lucram in alte con­ditii, data fiind situatia din piata", a spus direc­torul financiar.
Reducerea costurilor si refacerea strategiilor pe urmatorii ani sunt obiectivele vizate de Petrom, potrivit aprecierilor Cristinei Citta, financial controller al companiei. „Incercam sa revizuim si bugetele companiei si urmarim indeaproape platile si incasarile", a spus ea.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO