Companii

După ce a muşcat 20-30% din piaţa Capitalei operatorul Mega Image mizează pe extinderea în provincie cu Red Market

După ce a muşcat 20-30% din piaţa Capitalei operatorul Mega Image mizează pe extinderea în provincie cu Red Market
09.08.2010, 23:45 69

Delhaize le Lion, proprietarul Mega Image - cel mai mare lanţ desupermarketuri din Capitală -, bifează în acest an al treilea oraşdin provincie pe lista expansiunii, Braşovul, unde va opera douăunităţi Red Market până la finele lunii viitoare.
În plus, retailerul duce Red Market şi în Târgovişte (judeţulDâmboviţa) în septembrie, potrivit datelor comunicate decompanie.
Aceste deschideri vin după fina­lizarea unor investiţii estimate la3 mi­lioane de euro în expansiunea reţelei cu discount în Constanţaşi mai multe localităţi din jurul Bucureştiului, în paralel cuextinderea în Capitală cu 5 unităţi de profil de la începutul lui2010.
"Fiind un concept de retail cu discount, Red Market se pliază maibine pe piaţa din oraşele din provincie. Bucureştiul încercăm să-lacoperim cât mai bine cu reţeaua Mega Image", a afirmat RalucaPavel, managerul de marketing al Mega Image. Delhaize avea lafinele anului trecut o cotă de piaţă estimată la 20-30% pesegmentul supermarketurilor din Capitală, cu
45 de unităţi Mega Image.
În luna decembrie, când a deschis primul magazin Red Market dinRomânia, compania belgiană a anunţat planuri de expansiune a noiireţele până la 200 de unităţi în câţiva ani, fără a preciza însăoraşele vizate.

Extinderea în Bucureşti, problematică
"Ar fi fost imposibil să ţintească doar Bucureştiul pentruexpansiune, pentru că alte 200 de magazine pe piaţa din Capitală arfi adus compania în vizorul Consiliului Concurenţei ca jucător cu opoziţie dominantă", explică un consultant din piaţă.
Pe piaţa din Capitală, Mega Image este de mulţi ani liderulsegmentului de supermarketuri estimat la 400-600 mil. euro, adicăaproximativ 20% din comerţul alimentar modern din acest oraş.
La finele lui 2009, reţeaua opera
45 de magazine Mega Image în Bu­cureşti şi alte patru unităţisimilare în Constanţa şi în Ploieşti, precum şi un Red Marketîntr-o zonă din apropierea Capitalei, toate acestea raportândvânzări de 145 mil. euro în bilanţul pe anul trecut.
Afacerile grupului pe cea mai mare piaţă a sa din România pot fiestimate astfel la peste 130 mil. euro.
Cei doi competitori ai săi din top-ul operatorilor desupermarketuri, Billa şi Carrefour, au mers în expansiune în sensulopus: au câştigat mai întâi cotă de piaţă în oraşe mari dinprovincie, slab acoperite de formatele moderne de comerţ, pentru caîn ultimii 2-3 ani să tatoneze tot mai mult piaţa dinCapitală.
Carrefour Market a atacat Bu­cureştiul abia în 2010, după circa 3ani de la preluarea reţelei Artima - tran­zacţie care a marcatintrarea companiei franceze pe segmentul supermar­ke­turilor dinRomânia.

Oportunităţi pentru achiziţii de magazine
Atât Delhaize, cât şi ceilalţi doi jucători mari au acceleratexpansiunea în ultimul an, în condiţiile în care pe piaţă au apărutspaţii noi, eliberate de reţele mai mici sau de alte formate decomerţ, precum şi oportunităţi mai multe pentru achiziţii demagazine.
Planurile belgienilor pentru acest an vizează deschiderea a 15-16magazine Mega Image şi Red Market în total, prin investiţiiestimate în jurul a 15 mil. euro.
Grupul operează în prezent 61 de unităţi la nivel local, iar în2009 a raportat o pierdere de 3 mil. euro la o cifră de afaceri de145 mil. euro, cu aproape 2.400 de angajaţi.
Afacerile companiei s-au majorat cu circa 10% în euro faţă de 2008,după preluarea a patru magazine Prodas din Bucureşti şi 7deschideri de magazine în cursul anului trecut.
Pierderile sale s-au adâncit însă în acest interval, în condiţiileîn care în anul 2008 retailerul a raportat la Registrul Comerţuluiun rezultat negativ de 0,2 mil. euro.
mihaela.popescu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO