Companii

Duster şi Sandero dublează cota de piaţă a Dacia în Franţa la 5%, peste Fiat sau BMW

Duster şi Sandero dublează cota de piaţă a Dacia în Franţa la 5%, peste Fiat sau BMW
04.07.2010, 23:33 61

SUV-ul low cost Duster şi modelul compact Sandero au urcatvânzările Dacia în Franţa la peste 64.000 de unităţi în primajumătate a anului în Franţa, prima ţară de export pentru marcaautohtonă.

Dacia are în prezent o cotă de piaţă de 5% în Franţa, care esteechivalentă cu cota GM şi care depăşeşte producători precum Fiat,Mercedes sau BMW.

În totalul exporturilor Dacia, Franţa are o cotă de aproximativ40%.

Luna trecută vânzările Dacia în Hexagon au înregistrat o dublarefaţă de luna iunie din 2009 şi au ajuns la 12.075 de unităţi.Cererea şi termenele de livrare pentru acest model au determinatreprezentanţii Renault să afirme că Sandero va deveni cel mai bine vândut model de automobilcătre persoane fizice.

Sandero concurează în segmentul său cu modele precum Peugeot 206plus, Renault Clio Campus sau Chevrolet Aveo.

"Dacia, în patru ani, a devenit a 4-a marcă în funcţie devânzările către persoane fizice în Franţa. Pentru Sandero GPL amajuns de la o perioadă de aşteptare pentru livrare de 5-6 luni la operioadă de 1-2 luni", a declarat Bernard Cambier, directorcomercial al Renault Franţa, citat de cotidianul francez OuestFrance.

Potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şiImportatorilor de Automobile, până la finalul lunii mai Dacia aprodus mai mult de 79.000 de unităţi Sandero, aproape toate fiindexportate. În ţări precum Franţa şi Italia vânzările de modele cualimentare şi cu GPL reprezintă o parte semnificativă din totalulvânzărilor pentru că beneficiază de o reducere a taxelor deînmatriculare şi a impozitelor anuale. Cea mai mare cerere laexport în primele luni din 2010 a avut-o modelul Sandero cumotorizarea de 1,4 litri şi 75 CP şi dieselul de 1,5 litri şi 70CP.

Jumătate de an de aşteptare pentru unDuster

Lansarea celui mai ieftin SUV european a adus în Franţa un valde comenzi, care au ajuns în prezent la 10.000 de unităţi pentruDuster.

"De la lansarea Duster am înregistrat o cerere pe care n-am maivăzut-o de 20 de ani. Dacia se descurcă mai bine decât Fiat sauToyota acum", a spus Cambier.

De la lansare până la finalul lunii mai Dacia a produs 17.320 deunităţi Duster, din care mai mult de jumătate cu motorizarea de 1,5litri şi 85 CP, disponibilă doar cu tracţiune faţă. Chiar dacă 93%din producţie au fost exportate, în ţările vest-europene precumFranţa sau Germania se înregistrează timpi de aşteptare şi de 6luni de la comandă până la livrarea efectivă.

"Pentru Duster perioada de aşteptare pentru livrare ajunge lajumătatea lunii ianuarie 2011. Lucrăm acum la reducerea acesteiîntârzieri", a adăugat Cambier.

Duster, locul 8 în categoria SUV în Spania

Vânzările Dacia au crescut rapid şi în Spania, triplându-se înprimele şase luni ale anului. În acelaşi interval piaţa a crescutîn ansamblu cu 38,4%, fiind una dintre cele mai dinamice pieţe autoeuropene în 2010. Înmatriculările Dacia în Spania au ajuns la10.364 de unităţi în 2010, iar cota de piaţă a urcat la 1,89%, dela 0,87% în primul semestru al anului trecut.

Potrivit statisticilor de înmatriculări, Duster este poziţionatîn Spania pe locul 8 în topul vânzărilor de SUV-uri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO