Companii

Eficientizarea costurilor a dublat profitul Bermas

Eficientizarea costurilor a dublat profitul Bermas
15.11.2009, 23:11 333

Bermas Suceava, producatorul berilor Suceava si Caliman, ainregistrat in primele noua luni o crestere de 10% a cifrei deafaceri in lei si o dublare a profitului fata de aceeasi perioada aanului precedent, datorita cresterii preturilor si a reduceriicosturilor.

"Cifra de afaceri este mai mare cu 10% in lei, pentru ca amoperat o crestere a preturilor in luna mai, iar profitul net acrescut prin economia fortei de munca, deoarece am disponibilizat37 de angajati, am redus volumul de lucrari din fabrica, cat siconsumul de utilitati", a declarat Elena Anisoi, directorul generalal Bermas, companie in care lucreaza in prezent 223 depersoane.

Potrivit raportului remis Bursei de Valori Bucuresti, pe careBermas este tranzactionata sub simbolul BRM, producatorul de bere acrescut preturile produselor comercializate cu aproximativ 4% inluna mai a acestui an. Tot anul acesta, Bermas a redus costurile cu3,6% comparativ cu cele avute in 2008 prin eficientizarea acestorain toate sectoarele companiei.

Piata berii a scazut in volum cu peste 15%

In urma acestor decizii, Bermas Suceava a inregistrat in primelenoua luni ale acestui an o scadere de 3% a volumelor vandute, intimp ce piata berii a scazut in aceasta perioada cu peste 15%. Inplus, producatorul de bere a inregistrat in aceeasi perioada aanului o cifra de afaceri de 20,6 mil. lei (4,9 mil. euro), increstere cu 9,7% fata de primele noua luni ale anului trecut si odublare a profitului net, la 2 mil. lei (485.000 de euro).

"Pentru noi, 2008 nu a fost un an bun, nu anul acesta, deoareceam avut o rata a profitului de 6,5%, la jumatate fata de cea pecare o realizam acum, de 13%, o rata normala in aceasta industrie.In 2008 insa, am avut cheltuieli de capital importante, deoarece amachizitionat o linie noua de productie in valoare de trei milioanede euro, iar 20% din aceasta investitie a fost amortizata anultrecut", a explicat reprezentanta Bermas.

In fabrica din Suceava, cu o capacitate de productie de sub200.000 de hectolitri anual, Bermas produce brandurile Suceava,Caliman si Bermas, distribuite doar in regiunea Moldovei. Bermasisi comercializeaza produsele doar in ambalaj de sticla si la halbasi nu intentioneaza sa produca la PET (sticla de plastic), chiardaca acesta este in prezent cel mai vandut ambalaj din piata localaa berii. "Poate ca PET-ul a fost o afacere pana acum dar nu stim ceperspectiva va avea de acum inainte", explica Elena Anisoi.

O piata a multinationalelor

Peste 80% din piata locala a berii, a carei valoare a fostestimata anul trecut la 1,7 miliarde de euro, este impartita intrefilialele locale ale multinationalelor Heineken, SABMiller (UrsusBreweries), Carlsberg (United Romanian Breweries Bereprod) si InBevRomania (recent achizitionata de fondul de private equity CVCCapital Partners).

Restul pietei este controlata de producatorii romani EuropeanFoods (cu brandul Burger) si Romaqua (Albacher), doar 5% din piatafiind impartita intre producatorii cu capacitati de productie de200.000 de hectolitri.

Piata berii s-a intors la valorile anului 2005 dupa ce berariiau inregistrat in aceasta vara vanzari cu 1,5 milioane dehectolitri mai mici decat in aceeasi perioada din 2008,echivalentul a 135 mil. euro sau al productiei anuale a uneifabrici cu o capacitate mare de productie.

Vanzarile de bere au scazut in perioada iunie-august cu peste20% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut la 5,9 milioanede hectolitri, fata de peste 7,4 milioane de hectolitri in urma cudoar un an.

Cum fac fata crizei:

  • Au disponibilizat 37 de angajati din cei 260 pe care iiaveau
  • Au crescut preturile in medie cu 4%
  • Au redus volumul de lucrari din fabrica
  • Au redus consumul de utilitati
  • Au micsorat costurile cu 3,6%
  • Au crescut cifra de afaceri cu 10%
  • Au dublat profitul

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO