Energie

Benzinăriile MOL din România au vândut în primul semestru cu 12% mai multă motorină

Benzinăriile MOL din România au vândut în primul...

Autor: Roxana Rosu

04.08.2017, 10:17 129

Vânzările de carburant ale MOL în benzinăriile din România au crescut în primele şase luni, grupul ungar înregistrând un avans de 12% la motorină şi de 1% la benzină, potrivit datelor companiei.

La nivel de grup, profitul net a urcat la 183 miliarde de HUF (639 milioane USD), cel mai mare din ultimii 10 ani. În acelaşi timp, rezultatul operaţional s-a majorat cu 23%, în condiţiile în care toate segmentele de business au fost pe plus.

Segmentul Upstream a înregistrat rezultate solide, cu un rezultat EBITDA de 128 miliarde HUF (447 milioane USD), în creştere cu 45% faţă de perioada similară a anului trecut. Principalii factori care au determinat această evoluţie au fost ascensiunea preţurilor la hidrocarburi pe fondul majorării cu 30% a preţului ţiţeiului Brent, precum şi costurile de exploatare mai mici. Producţia medie de hidrocarburi a atins 110.000 bep/zi în primele şase luni, ceea ce este conform cu estimările pentru anul în curs.

Segmentul Downstream a realizat, din nou, rezultate operaţionale record, înregistrând un rezultat Clean CCS EBITDA de 186 miliarde HUF (652milioane USD) în prima jumătate a anului. În perioada analizată, s-a înregistrat o creştere de 8% faţă de perioada similară a anului trecut, determinată de marjele de rafinare mai mari şi de disponibilitatea sporită a activelor, care au compensat marjele mai reduse din segmentul petrochimic.

Segmentul Servicii pentru Clienţi (Retail) a beneficiat în continuare de o creştere solidă a volumelor şi de contribuţia sectorului non-fuel, ceea ce a generat un rezultat operaţional EBITDA record la nivelul primului semestru, de 43 miliarde HUF (150 milioane USD), cu 18% peste nivelul înregistrat în prima jumătate a anului precedent.

Segmentul Gas Midstream (transport de gaze naturale) a generat un rezultat EBITDA de 31 miliarde HUF (107milioane USD), în creştere cu 12% faţă de primul semestru al anului precedent, pe baza volumelor considerabil mai mari şi a veniturilor mai mari din taxele pentru utilizarea capacităţii de transport.

“Ne îmbunătăţim semnificativ estimarea pentru 2017 privind rezultatul operaţional (clean CCS EBITDA) la peste 2,3 miliarde USD (faţă de peste 2 miliarde USD estimate anterior) datorită performanţei solide înregistrată de Grup în prima jumătate a anului. Evoluţia din primul semestru dovedeşte soliditatea modelului nostru de afaceri integrat şi calitatea activelor noastre. Am atins, de asemenea, un reper semnificativ în procesul nostru de transformare în ceea ce priveşte segmentul petrochimiei, stabilit în strategia pentru anul 2030, deoarece am semnat recent contracte-cheie pentru proiectul nostru reprezentativ, Proiectul Poliol. Progresele făcute în implementarea Strategiei MOL 2030 sunt la fel de importante pentru noi cu menţinerea abilităţii de a genera cele mai bune rezultate cu activele actuale", a spus Zsolt Hernádi, Preşedinte şi CEO al Grupului MOL.

Grupul a semnat în acest an acorduri de parteneriat cu Evonik şi thyssenkrupp pentru investiţia strategică a MOL în lanţul valoric al Propilenoxidului (“Proiectul Poliol”), menit să susţină expansiunea grupului în sectorul petrochimiei şi ocuparea poziţiei de lider regional în domeniul petrochimiei.

De asemenea, MOL are în plan crearea unei reţele de peste 250 de încărcătoare pentru vehicule electrice în Europa Centrală şi de Est, ca parte a consorţiului NEXT-E, care a primit în acest scop o finanţare UE de 19 milioane de Euro. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO