Energie

Lăcrămioara Diaconu-Pinţea, OX2: Avem patru proiecte eoliene în România, iar cel mai avansat este în judeţul Galaţi. Resursa de vânt este comparabilă cu cea din Constanţa

Conferinţa ZF LIBERTY GALAŢI GREEN VALLEY

Lăcrămioara Diaconu-Pinţea, OX2: Avem patru proiecte...

Autor: Alex Ciutacu

04.04.2023, 15:51 341

OX2, cel mai mare operator independent de proiecte eoliene la nivel european, are patru proiecte în portofoliul din România, însumând 600 MW, iar cel mai avansat este proiectul din judeţul Galaţi, a explicat Lăcrămioara Diaconu-Pinţea, country manager, OX2, în conferinţa ZF LIBERTY GALAŢI GREEN VALLEY – noul pol de investiţii pentru viitor”.

„În România am intrat în urmă cu aproape doi ani, suntem deocamdată pe eolian, iar în portofoliu avem patru proiecte, aproape 600 MW. Unul este într-o fază mai avansată, chiar unul din judeţul Galaţi, celelalte vin din spate, undeva anul viitor vor atinge această etapă în care să ajungă la ready-to-built şi la momentul în care să se poată începe construcţia. Deci cumva portofoliul geografic este împărţit jumătate în Constanţa şi jumătate în Galaţi-Brăila, cumva reflectând potenţialul celor două regiuni” .

Proiectul din Galaţi ar trebui să devină operaţional la sfârşitul anului 2025, având o capacitate de 99 MW.

Suedezii de la OX2 are un portofoliu de circa 40 GW de putere dezvoltată, instalată, în construcţie sau în operare. Compania vede Galaţiul ca pe o destinaţie potrivită pentru proiecte regenerabile, în special pe zona eoliană.

„Galaţi-Brăila este o regiune foarte bună de vânt, o regiune cu infrastructură bună, relativ aproape de Constanţa, deci transportul turbinelor va fi unul mai facil decât dacă ne gândim la Botoşani sau alte zone mai îndepărtate ale ţării. Clar sunt multe elemente care se încheagă şi vedem o colaborare foarte bună cu autorităţile”.  

Ce a mai declarat în cadrul evenimentului:

  • Este din ce în ce mai greu să găsim proiecte care vin cu costuri de conectare reduse sau care să nu aibă costuri de întărire de reţea sau limitări ale puterii pe care o poţi evacua în sistem. Şi aceste limitări vin din acel motiv pe care îl ştie cam toată lumea, faptul că reţeaua va putea acomoda un număr limitat de capacităţi de energie regenerabile, fiind necesară echilibrarea sistemului cu alte capacităţi care produc energie dispecerizabilă, cum e gazul, hidroenergia, pentru a putea echilibra.
  • Contează şi unde în sistem produci, ştim foarte bine că sunt zonele cu congestie, cu risc de congestie mult mai ridicat. De aceea Constanţa este o zonă care s-a congestionat multă vreme şi acolo ATR-urile vin deja cu limitări la evacuarea energiei în sistem.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO