Companii

Exclusiv online - Nopti albe de shopping: Cat de substantiale sunt reducerile in magazinele de fashion in aceasta perioada

29.01.2010, 00:00 97

Dezvoltatorii centrelor comerciale s-au implicat intens,incepand cu anul trecut, in promovarea brandurilor cu care aucontract, mai ales dupa ce contractia consumului s-a simtit din cein ce mai mult in scaderea cu 30% pana la 50% a incasarilorretailerilor de fashion. Metoda gasita- organizarea de evenimentenocturne care includ petreceri, concerte si cel mai importantreduceri de pret al produselor comercializate in malluri. NightShopping Party-urile, organizate incepand cu jumatatea anuluitrecut, prima data de centrul comercial Baneasa Shopping City dinnordul capitalei, au devenit formula perfecta de atragere aclientilor intr-un numar foarte mare in magazinele de fashion si incafenelele din malluri. "Anul acesta numai asa mi-am facutcumparaturile. Sunt reduceri foarte mari,de 50%-60%, iar uneori sila colectiile noi se aplica discount-uri de 10%-15%. Cel mai mareavantaj este ca poti face cumparaturi si din magazinele care seadreseaza unui target de cumparatori cu venituri peste medie, undein mod normal nu te poti apropia de produse din cauza preturilorfoarte mari", a declarat Andreea P., unul dintre cumparatorii carea participat la aproape toate evenimentele de acest gen dinCapitala si care afirma ca pana la ora 2:00 centrele comercialesunt pline.

Dezavantajul, spun clientii, este ca aglomeratia creeazablocaje. "Se formeaza cozi in parcare, masinile nu pot iesi pentruca afara este aglomerat, pe toate strazile din jur", adauga AndreeaP.

Centre comerciale ca Baneasa shopping City, Plaza Romania sauUnirea shopping Center au organizat de mai multe ori in ultimeleluni astfel de evenimente, iar clientii au inceput sa le "vaneze",chiar daca in aceasta perioada magazinele aplica si discounturi desezon.

"Cand sunt si reduceri de sezon, nu mai gasesti o gama atat demare de produse, chiar daca retailerii aplica scaderi suplimentare.Eu cel putin nu am gasit reduse decat marimi mari ale unorproduse", este de parere Adriana R., un client care a mers lashopping pe 15 ianuarie, prima zi de reduceri. "Eu mi-am gasit opereche de pantofi de la Cacharel, redusi la 50% si care mai aveauo reducere pentru noaptea respectiva de 10%. La pret intreg numi-as fi permis perechea de pantofi", spune Vlad T, uncumparator.

Daca pana acum evenimentele de marketing ale centrelorcomerciale nu erau in stransa legatura cu promotiile retailerilor,in ultima perioada au avut loc negocieri intre cele doua parti, iarun astfel de eveniment atrage majoritatea retailerilor care seconformeaza sa aplice pentru o noapte reduceri suplimentare. "Credca retailerii nu se mai joaca, au invatat ca trebuie sa facareduceri daca vor clienti in magazin. In plus nu poti sa stai cumagazinul inchis, sau fara reduceri, daca in jurul tau totiretailerii fac vanzari scazand din pret", crede Andreea P.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO