Companii

Exclusiv ZF. Şeful Mercedes-Benz: România poate fi o soluţie pentru o nouă uzină auto

Exclusiv ZF. Şeful Mercedes-Benz: România poate fi o...

Autor: Bogdan Alecu

02.03.2016, 00:08 35531

Grupul Daimler, unul din­tre cei mai mari con­structori auto din lu­me, cu afaceri anuale de aproape 130 de mi­liar­de de euro, are în plan să devină nu­mă­rul unu în segmentul premium până în 2020, motiv pentru care Mercedes-Benz tre­buie să depăşească vânzările BMW, lider pe segment anul trecut.

„Decizia privind o nouă uzină este un proces foarte raţional în care com­parăm toate aspectele legate de nivelul edu­caţional, disponibilitatea forţei de muncă, logistică, infrastructură, cât de uşor este să faci afaceri în acea ţară, dis­tan­ţa faţă de furnizori şi clienţi. Ro­mâ­nia poate fi o soluţie. În România avem o experienţă pozitivă datorită fabricii de cutii de viteze, care este una foarte bu­nă. Şi reprezintă un avantaj pentru Ro­mânia  faptul că avem acolo o uzină pen­tru cutii de viteze“, a spus Dieter Zetsche, preşedintele consi­liului de ad­ministraţie al Daimler AG.

Cea mai nouă uzină construită de Mercedes-Benz  pe continent este în Un­ga­ria, uzină care a ajutat ţara vecină să depăşească puternic România în ce­ea ce priveşte producţia totală de autoturisme.

În România, grupul Daimler a de­ma­rat în 2013 un plan de investiţii de 300 mil. euro în uzina sa de cutii de viteze de la Sebeş, unde în primăvara aces­tui an va începe să producă pe lân­gă cutiile de viteze actuale şi noua 9G Tronic, produsă deja în Germania, dar pentru care există cerere tot mai mare pe măsură ce aproape toate noile modele pot fi echipate cu aceasta.

„Pentru un număr de ani am putut creşte rapid în lume, şi am beneficiat de aceste momente. Noi deja producem dincolo de capacitatea tehnică pe care o avem instalată prin schimburi supli­men­tare, iar la un moment dat vom ajun­ge într-un punct în care vom avea ne­voie din nou de capacitate supli­men­tară de producţie. Acum extindem în Brazilia, Africa de Sud şi alte ţări, în China spre exemplu. Dar va veni mo­mentul în care vom avea nevoie de o no­uă uzină şi la nivel european. Este puţin probabil să adăugăm capacitate supli­mentară de producţie în Germania de­oarece nu de acolo vine creşterea“, a spus Zetsche.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO