„România este unul dintre cei mai importanţi producători de încăţăminte din UE, circa 50.000 de oameni lucrând în industrie. Exporturile acestei ţări, din care jumătate merg către piaţa din Italia, au stagnat la circa 1 miliard de dolari de circa doi ani“, potrivit analiştilor World Footwear care au lansat cel mai nou raport aferent cifrelor pe 2017.
Piaţa locală este unul dintre cei mai mari jucători mondiali în ceea ce priveşte producţia de încălţăminte, ocupând una dintre primele 20 de poziţii la nivel mondial după valoarea exporturilor într-un top condus detaşat de China (45 mld. dolari) şi Vietnam (18 mld. dolari).
România este o piaţă cunoscută pentru producţia de pantofi de piele, cu preţuri mari. Produsele „made in Romania“ se adresează astfel clienţilor cu venituri medii şi peste medie de pe pieţele din Occident.
Evoluţia exportului local de încălţăminte a fost în ultimii zece ani sinusoidală, fiind dependentă de evoluţia economiei mondiale şi de evoluţia consumului pe principalele pieţe partenere.