Familia Mulliez, care în ultimul secol a creat un imperiu comercial cu vânzări anuale de circa 80 mld. euro la nivel mondial, a investit în ultimii cinci-şase ani, în plină criză, circa un miliard de euro pentru achiziţii şi dezvoltarea reţelelor Auchan (hipermarketuri), Leroy Merlin (bricolaj) şi Decathlon (articole sportive) din România care au ajuns la un rulaj de circa 1,2 mld. euro pe an şi 12.000 de angajaţi.
Primul magazin Auchan din România a fost deschis în 2006, dar timp de doi ani reţeaua locală a fost operată în franciză de un grup condus de Regis Mougel, un fost profesor de biologie.
La sfârşitul anului 2008, familia Mulliez a decis să intre direct şi să cumpere cele şapte magazine Auchan din România, în 2009 a fost deschis primul magazin Decathlon, iar în 2011 a fost adusă şi reţeaua Leroy Merlin, care săptămâna trecută a semnat preluarea celor 15 magazine BauMax de pe piaţa locală, atacând o poziţie de vârf în piaţa de bricolaj.
Prin investiţiile şi achiziţiile realizate, cea mai importantă fiind preluarea în 2012 a 20 de hipermarketuri Real, francezii au ajuns pe podiumul reţelelor de hipermarketuri, alături de Kaufland şi Carrefour, sunt lider în ceea ce priveşte comerţul cu articole sportive, prin Decathlon, iar după implementarea tranzacţiei cu BauMax reţeaua Leroy Merlin poate ajunge chiar pe a doua poziţie în sectorul de bricolaj.
WikiZF: Profilul companiei Auchan
În fruntea operaţiunilor locale au fost numiţi cu precădere manageri francezi - hipermarketurile Auchan sunt conduse de circa două luni de Frederic Bellon, iar din iunie CEO al Leroy Merlin a fost numit Frederic Lamy. Cei mai bine poziţionaţi români în cadrul firmelor din grup sunt Leonid Rădulescu, directorul de dezvoltare al Auchan, şi Tatian Diaconu, managing director al diviziei de dezvoltare imobiliară Immochan, care a fost responsabil şi de intrarea Decathlon pe piaţa locală.
În acte, fiecare companie a grupului funcţionează separat, iar averea estimată la peste 20 mld. euro aparţine celor 700 de moştenitori ai lui Louis Mulliez, negustorul cu 11 copii care în urmă cu o sută de ani a pus bazele celei mai mari afaceri de familie din Franţa.
Alte familii puternice din Europa care au investit în comerţul local sunt Haniel (Metro) şi Schwarz (Lidl şi Kaufland) din Germania sau Bouriez (Cora) din Franţa.
FOTO: Gerard Mulliez, fondatorul grupului de comerţ Auchan
Citiţi în continuare pe ZF Corporate:
- investiţiile în dezvoltarea reţelei Auchan , strategia imobiliară
- investiţiile în reţelele Leroy Merlin şi Decathlon