Companii

Fan Courier: Piata de curierat reprezinta un barometru al economiei

22.01.2007, 18:43 95

Compania de curierat Fan Courier Express estimeaza pentru anul acesta o crestere a cifrei de afaceri de 40-50%, ajungand astfel la peste 32 de milioane de euro.
"Piata serviciilor de curierat reprezinta un barometru pentru dezvoltarea economiei, iar cresterea ei este proportionala cu dezvoltarea economica. Daca economia romaneasca va avea acelasi trend ca si anul trecut, cresterea companiei va fi de 40-50%", a spus Marius Ivan, directorul de vanzari al Fan Courier Express.
Pentru a-si atinge cifra de afaceri previzionata in acest an, Fan Courier va face investitii de circa 6 mil. euro. "Vom continua sa facem investitii in flota auto, in dezvoltarea retelei nationale, in capacitatea de depozitare si prelucrare a expeditiilor, in infrastructura IT, precum si in resurse umane", a spus Ivan.
Fan Courier Service a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 22,5 milioane de euro, in crestere cu 60% fata de anul trecut, incadrandu-se astfel in cresterea prognozata la inceputul acestui an.
Cresterea companiei a venit si pe fondul maririi parcului auto, dar si al cresterii numarului de angajati. Dupa primul semestru al anului trecut, numarul total de angajati a ajuns la peste 1.000, fata de 680 la sfarsitul anului 2005.
"Vom investi in continuare in angajati. Avem un plan de training in urma caruia fiecare angajat va trece printr-un program de instruire si evaluare la locul de munca", a spus Ivan. Piata de curierat si-a continuat si in acest an cresterea de peste 30%, fiind una dintre cele mai dinamice piete din Romania. Acest sector are si in acest an resurse de crestere, dar si companiile romanesti va trebui sa isi creasca competitivitatea.
"Intrarea Romaniei in Uniunea Europeana inseamna o crestere a competitiei pentru serviciile de curierat intern, aceasta datorita intrarii pe piata autohtona a marilor companii din intreaga lume", a spus Marius Ivan.
Intrarea marilor jucatori pe piata romaneasca a determinat companiile de curierat romanesti sa se gandeasca la posibile achizitii si fuziuni. Si Fan Courier, alaturi de TCE Logistica si Curiero, a primit cereri de fuziune de la mari companii internationale. Cu toate acestea, pana acum nu s-a concretizat nicio vanzare pe piata de curierat.
Momentan, Fan Courier concureaza pe piata interna cu Cargus, Curiero si TCE Logistica, oferind insa si servicii de curierat international. Compania presteaza servicii de curierat extern in Bulgaria, Turcia, Macedonia si Grecia prin intermediul unei firme specializate pe acest tip de curierat - Transbalkan.
Pe segmentul de curierat international cei mai importanti jucatori sunt TNT si DHL. TNT estima ca va incheia anul 2006 cu o cifra de afaceri de aproximativ 25 de milioane de euro, in timp ce DHL se astepta la afaceri de 20 de milioane de euro. Fan Courier Express detine 400 de puncte de distributie la nivel national si un parc auto care se ridica la aproximativ 1.000 de masini. Clientii Fan Courier sunt in proportie de 70% companii mari, 28% IMM-uri si 2% persoane fizice.
Aparuta pe piata in aprilie 2001, in urma unei investitii initiale de un milion de euro, Fan Courier ofera servicii de transport marfa, curierat, distributie si transport de valori.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO