Companii

Fleming, Ford: Nu avem intentia de a intra in competitie cu Dacia. Dar daca va trebui sa luam clienti de la o alta marca, o vom face

Fleming, Ford: Nu avem intentia de a intra in competitie cu Dacia. Dar daca va trebui sa luam clienti de la o alta marca, o vom face

John Fleming CEO Ford of Europe: Nu avem nicio intentie sa renuntam la o piata, doar pentru ca ne indreptam catre una noua, dar dorim sa crestem in Rusia, Turcia, Romania, in toate tarile din Europa de Est.

14.03.2008, 15:02 18

"In perioada urmatoare toate pietele vor fi importante. Nu avem nicio intentie sa renuntam la o piata, doar pentru ca ne indreptam catre una noua. Anul trecut ne-am majorat vanzarile retail la un nivel record, ne-am majorat cota de piata in Europa de Vest si am realizat un profit de 997 mil. euro. Valoare cu care inca nu sunt multumit. Pe piata preturile la petrol, materiale si la dezvoltarea de noi tehnologii cresc incontinuu. Ford of Europe are misiunea de a concepe automobile cat mai atractive pentru clienti, precum noile Galaxy, S-Max, Mondeo. Dar dorim sa crestem in Rusia, Turcia, Romania, in toate tarile din Europa de Est. Toti constructorii auto sunt extrem de ambitiosi, iar asta s-a putut vedea in cadrul Salonului de la Geneva", a declarat John Fleming.
Declaratia presedintelui Ford a fost sustinuta si de Stephen Odell, vicepresedinte al Ford of Europe responsabil de marketing. Majoritatea constructorilor europeni au dorit sa-si majoreze vanzarile prin crearea de facilitati de productie in tarile est-europene, sau in Orientul Mijlociu.
Renault a achizitionat Dacia pentru a produce modelul low-cost Logan, Peugeot asambleaza in Iran modelul 206 sedan, VW a achizitionat in prima parte a anilor '90 Skoda, in timp ce Rusia este considerata de majoritatea companiilor o adevarata "mina de aur".
"Nu poate fi vorba de o miscare a marilor producatori europeni de automobile din Vest catre tarile din Est. In momentul in care renunti la o piata pe care se comercializeaza anual 17 milioane de automobile, este momentul in care ar trebui sa iti regandesti strategia", a subliniat Odell.
In prezent Ford of Europe are o situatie financiara buna, in timp ce Ford in SUA a inregistrat pierderi record in ultimii ani.
"In urma cu cinci ani situatia era invers. SUA o ducea foarte bine, iar Europa nu. Si o stiu foarte bine. Stateam in lumina reflectoarelor si eram intrebat cand voi incepe sa obtin profit. Solutia de a iesi din astfel de situatii este de a avea un plan bine pus pe punct, pe care il avem in prezent, si produse competitive", spune Fleming.
Daca la Craiova Ford va asambla doua modele de clasa mica, in Rusia gama modelelor asamblate la St. Petersburg va fi completata de Mondeo, alaturi de Focus.
"Pana la finele acestui an Mondeo va intra in productie si la uzina din St. Petersburg, alaturi de cea din Belgia. Am depasit momentan volumul pe care ni l-am propus initial si am purtat discutii cu reprezentantii nostri din Belgia. Nu mutam capacitatea de productie din Belgia in Rusia, ci ne extindem. Vor exista cheltuieli suplimentare, inclusiv cu majorarea spatiilor de depozitare", a subliniat Fleming.
Datorita anchetei Comisiei Europene, planurile Ford au fost devansate cu aproape sase luni. Daca in cadrul Salonului de la Frankfurt din toamna anului trecut presedintele Ford declara ca cele doua modele ce vor fi asamblate la Craiova vor fi cel mai probabil prezentate in 2008 la Salonul de la Paris, acestea vor fi amanate pentru 2009.
"Modificarile uzinei vor incepe odata cu finalizarea achizitiei acesteia. Productia celor doua modele va fi demarata in primul sau al doilea trimestru din 2009", a subliniat Fleming.
Oficialul Ford nu a dorit sa comenteze despre segmentul din care vor face parte cele doua modele, in timp ce acesta declara la Frankfurt ca principalul model va fi unul de segment mic. Productia de motoare pentru General Motors va continua si sub Ford la uzina de la Craiova, detaliile urmand a fi clarificate ulterior de catre cele doua companii.
Reprezentantul Ford pe piata locala este in prezent compania Romcar, parte a Tiriac Auto, concern detinut de omul de afaceri Ion Tiriac.
Noul model de clasa mica ce va fi asamblat la Craiova va intra cel mai probabil in competitie cu noul Sandero lansat de Dacia la Geneva. "Nu avem intentia de a intra in competitie cu Dacia. Dar daca va trebui sa luam clienti de la o alta marca, o vom face", a subliniat Fleming. Ford va majora atat numarul de angajati, dar si nivelul tehnologic al uzinei.
"Dorim sa majoram capacitatea de productie a uzinei de la Craiova, in comparatie cu nivelul actual. Asadar, vom avea nevoie de mai multi angajati. Dar am principiul ca trebuie sa automatizezi pentru calitate, siguranta, dupa care trebuie sa iei decizia daca ai nevoie de mai multi oameni sau roboti. Nu imi pot imagina o uzina care sa aiba doar un singur robot", a spus Fleming.
Planurile cu privire la uzina raman neschimbate cu privire la valoarea investitiilor, precum si volumul productiei. Productia va fi demarata la Craiova intre primul si al doilea trimestru al anului viitor.
Ford se angajeaza la investitii de 675 mil. euro in urmatorii patru ani, la majorarea capacitatii de productie a uzinei de la 100.000 de automobile, cat este in prezent, la 300.000 in 2012 si in plus 300.000 de motoare, ceea ce corespunde unor venituri de 2,8 mld. euro, din care 2,5 mld. euro realizate din export.

Devine Ford Romania?
Automobile Craiova si-ar putea modifica denumirea in Ford Romania, reprezentantii companiei urmand sa discute aceasta schimbare pe data de 5 mai, in cadrul Adunarii Generale Extraordinare a Actionarilor. De asemenea, noua denumire ar putea fi orice alta varianta, dar cu conditia sa contina cuvantul "Ford".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO