Companii

Florentin Banu demareaza al treilea proiect imobiliar la Timisoara

Florentin Banu demareaza al treilea proiect imobiliar la Timisoara

Florentin Banu, actionar al grupului Banuinvest: Piata imobiliara este inca pe un trend crescator si intentionam sa investim in continuare pe acest domeniu. Toate locuintele construite de noi se adreseaza clasei de mijloc.

11.04.2008, 15:57 137

Omul de afaceri Florentin Banu, care a dezvoltat reteaua de supermarketuri Artima si brandul de napolitane Joe, va demara pana la finele acestui an cel de-al treilea proiect imobiliar in Timisoara, care va include 300-350 de apartamente.
Acest proiect va fi cel mai mare dintre cele realizate pana in prezent de Florentin Banu, celelalte doua incluzand 214 apartamente, respectiv 165 de apartamente. Primul proiect rezidential al omului de afaceri timisorean va fi predat luna viitoare, in timp ce al doilea ansamblu de locuinte se afla in constructie, investitia in acest proiect fiind estimata la peste 10 milioane de euro.
"Piata imobiliara este inca pe un trend crescator si intentionam sa investim in continuare pe acest domeniu. Toate locuintele construite de noi se adreseaza clasei de mijloc si vrem ca si in cel de-al treilea proiect sa ne focusam tot pe acest segment", a declarat Florentin Banu.
Banu a mai spus ca pe langa proiectele pe care le realizeaza in prezent, intentioneaza sa mai achizitioneze terenuri pentru noi investitii imobiliare. "Piata imobiliara, mai ales pe segmentul terenuri, este in acest moment nejustificat de scumpa, insa eu estimez ca in urmatorii ani lucrurile se vor mai echilibra. Este de asteptat ca procesul cerere/oferta sa se aseze, iar piata in ansamblul ei sa intre intr-o perioada de normalitate", a precizat Florentin Banu.
Toate aceste proiecte imobiliare se deruleaza prin intermediul companiei Banuconstruct, parte a grupului Banuinvest. Astfel, dupa ce a finalizat doua tranzactii cu afaceri pornite de la zero, Florentin Banu a intrat in afaceri imobiliare si in domeniul automotive.
Omul de afaceri timisorean, care detinea peste 27% din actiunile Artima, a vandut alaturi de ceilalti actionari reteaua de 14 supermarketuri pentru 17 milioane de euro. Artima a fost fondata in anul 2001 cu banii pe care Banu ii atrasese din vanzarea unei alte afaceri, compania de napolitane Joe, catre gigantul elvetian Nestle. La aproximativ sase ani de la infiintarea sa in anul 1994, marca de napolitane Joe ajunsese in portofoliul concernului elvetian Nestle pentru o valoare estimata intre 8 si 12 milioane de dolari.
Florentin Banu a demarat investitiile in sectorul imobiliar in 2006, printr-un proiect in Timisoara, in valoare de aproximativ 14 milioane de euro. Complexul rezidential ce include peste 200 de locuinte, impartite in sase blocuri, are ca termen de finalizare luna mai a acestui an, iar in acest moment toate unitatile locative sunt vandute.
"Anul viitor vom finaliza al doilea proiect, din care pana in prezent am vandut 70 de locuinte. Estimam insa ca partea de vinzare se va finaliza inainte ca lucrarile de constructie sa fie terminate", a mai spus Banu. "Pana in acest moment, toate aceste investitii au fost realizate de noi, insa cred ca in acest moment avem capacitatea sa realizam colaborari cu alti dezvoltatori. In aceste conditii, nu exclud posibilitatea ca viitoarele proiecte sa fie cofinantate", a precizat Banu.
Pe langa investitiile imobiliare, omul de afaceri timisorean mai este implicat si in domeniul automotive, prin intermediul companiei Interpart Production, care produce repere din plastic si matrite pentru industria auto. Florentin Banu a demarat aceasta afacere in urma cu doi ani, iar pana in acest moment, omul de afaceri a investit peste 3 mil. euro in companie.
"Businessul de automotive este unul foarte greoi si e nevoie de multe investitii pana ca lucrurile sa se limpezeasca. Pe acest domeniu daca esti o companie tanara clientii sunt foarte precauti, iar daca nu investesti in tehnologie nici nu esti luat in considerare", crede omul de afaceri. "In plus, trebuie sa recunosc faptul ca am apreciat gresit perioada de incubare a acestui business si nu m-am implicat suficient, crezand ca lucrurile vor evolua de la sine", marturiseste Florentin Banu.
Omul de afaceri timisorean crede insa ca din punct de vedere strategic, compania de automotive este pe drumul bun si ca anul acesta ar putea sa ajunga pe linia de plutire. Anul trecut, compania Interpart Production a realizat o cifra de afaceri de 2,7 milioane de euro, iar pentru acest an Florentin Banu estimeaza acest indicator financiar la valoarea de 4 milioane de euro.
"Anul trecut am fost nevoiti sa sustinem financiar acest business cu ajutorul celorlalte companii din grup. Sper ca anul acesta compania sa se poata sustine singura", a precizat Banu. Potrivit acestuia, clientii companiei sunt in principal companiile multinationale din zona Banat, dar si de pe pietele externe.
Acesta a mai spus ca nu crede ca a facut o alegere gresita in momentul in care a decis sa investeasca in domeniul de automotive. "Privind in urma, celelalte afaceri pe care le-am dezvoltat au fost foarte usoare in comparatie cu aceasta. In cazul supermarketurilor, de exemplu, e nevoie doar de o locatie buna si jumatate din business e deja operational. In schimb, in automotive e nevoie de ingineri foarte bine pregatiti, e nevoie de tehnologie", adauga Banu.
Compania Interpart Production isi desfasoara activitatea intr-o hala de 2.000 mp, dar anul acesta conducerea firmei intentioneaza sa construiasca o noua hala de productie pe o suprafata de 3.000 de metri patrati.
Initial, dezvoltarea capacitatilor de productie pentru Interpart trebuia realizata in Parcul Industrial Freidorf, apartinand Primariei Timisoara, Florentin Banu renuntind insa la terenul concesionat in zona deoarece dezvoltarea ceruta de administratorii parcului nu era in concordanta cu proiectele companiei. Interpart Production are in prezent 70 de angajati, iar anul acesta ar putea ajunge la 100 de persoane.
Grupul Banuinvest mai include si compania Banusport, in care s-au investit pana in acest moment aproximativ 1,5 milioane de euro. Firma administreaza un complex sportiv la Timisoara, care dispune de trei terenuri de tenis, o sala acoperita pentru fotbal si handbal, sala de fitness, sali de aerobic si sauna. "Banusport este o chestiune de suflet si din fericire o afacere care aduce profit", precizeaza Florentin Banu.
Banuinvest are participatii si la firma Todor Electrics, specializata in montaj instalatii electrice si aparatura electrocasnica, si la clubul de jazz The Note din Timisoara. Florentin Banu conduce grupul Banuinvest impreuna cu fratele sau Daniel Banu.


Creatorul napolitanelor Joe si al magazinelor Artima
Dupa ce a vandut producatorul napolitanelor Joe catre gigantul Nestle, Banu a investit in retail, iar afacerea initiata de el a ajuns recent pe mana francezilor de la Carrefour, cel mai mare jucator pe segmentul hipermarketurilor (dupa valoarea vanzarilor).
Napolitanele Joe si reteaua de supermarketuri Artima au permis antreprenorului nascut in Bacau si crescut in Timisoara sa inregistreze doua dintre cele mai importante tranzactii de pe piata locala a bunurilor de larg consum.
Cand au ajuns la o faza de maturitate, afacerile dezvoltate de el au atras atentia unor companii care vizau piata de mai mult timp si care, odata intrate in actionariat, au continuat sa investeasca in dezvoltarea businessurilor preluate.
Este cazul Nestle, care, din 2000 si pana in prezent a reusit sa mentina napolitanele Joe pe primul loc pe segmentul lor de piata, dar si al fondului de investitii Polish Enterprise Fund V.
Acesta din urma a preluat in 2004 reteaua de 14 supermarketuri Artima de la Florentin Banu si partenerii sai (fonduri de investitii). Ulterior, Polish Enterprise Fund V a extins lantul de magazine la 21 de unitati, dar a investit si in modernizarea acestora pentru a le face mai atractive pentru potentialii investitori strategici.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO