Companii

Güven Özyurt, Ford Otosan: Opt furnizori noi au venit deja în România pentru proiectul Transit Courier la Craiova şi mai mulţi pot veni în apropierea uzinei. Investiţia de 490 mil. euro în proiectul celor de la Ford Otosan la Craiova este în derulare în faze şi va fi gata în termen de 2 ani

Güven Özyurt, general manager al Ford Otosan: Un plus la Craiova este că avem cale ferată în uzină.

Güven Özyurt, general manager al Ford Otosan: Un plus la Craiova este că avem cale ferată în uzină.

Autor: Bogdan Alecu

07.04.2023, 00:08 5199

Avantajul uzinei este că are cale ferată până înăuntru, dar rămâne afectată de lipsa autostrăzilor Ford Otosan începe în T3 producţia noului Transit Courier şi în T3 2024 a versiunii electrice – E-Transit Courier, primul vehicul comercial electric produs în România.

Grupul Koc, care deţine 41% din Ford Otosan, poate atrage mai multe investiţii pe plan local, drept businessuri complementare atât pentru uzina de la Craiova, cât şi pentru Arcelik, compania care deţine Arctic şi Beko şi care este parte a aceluiaşi grup.

„Sunt opt furnizori care au venit deja în România pentru proiectul Transit Courier şi pot veni mai mulţi. Depinde de condiţii şi de cât de mult vom creşte acolo. Avem teren pentru a aduce mai mulţi furnizori şi Dacia este în apropiere şi ei pot livra şi către ei. Odată ce începem producţia noilor modele vor fi noi oportunităţi de a atrage investiţii la Craiova, mai multe companii vor dori să vină, văd că Ford Otosan este acolo, că Arcelik este acolo“, a explicat Güven Özyurt, general manager al Ford Otosan, într-un interviu acordat miercuri, după prezentarea oficială a noului E-Transit Courier, primul vehicul comercial electric ce va fi produs în România, în uzina Ford Otosan de la Craiova.

El a subliniat că România este tot mai importantă pentru investitorii turci. "Arcelik are două fabrici, constructori din Turcia sunt prezenţi pe plan local, Ulker este în Craiova. La început nu am ştiut că sunt atât de multe investiţii din Turcia în România, dar în 2022 la preluarea uzinei ambasadorul mi-a spus că România este a doua ţară din Europa după Germania ca număr de investiţii active pentru Turcia. Când am aprofundat, sunt multe companii care sunt aici sau vor să fie aici. Sunt furnizori spre exemplu care livrează pentru Ford dar şi pentru Dacia şi care vor creşte. Bucureştiul este un oraş în expansiune, România este o ţară în expansiune", a spus Güven Özyurt.

Ford Otosan a preluat oficial uzina în iulie anul trecut de la Ford Motor Company, dar Ford Otosan este deţinut în proporţii egale de 41% de Grupul Koc şi Ford Motor, iar 18% sunt acţiuni tranzacţionate la bursă.

"Ce ne-a convins să cumpărăm uzina? Avem o relaţie lungă cu Ford, suntem specializaţi în vehicule comerciale, de la proiectare, design şi până la producţie. Priorităţile Ford s-au îndreptat acum către electrificare şi servicii, aşadar a fost această idee - care este cea mai bună soluţie pentru a proiecta şi produce următoarea generaţie de Courier? Operaţiunile din Turcia ale Ford Otosan vor fi la 100% cu producţia vehiculelor comerciale de o tonă şi două tone. Deci întrebarea era dacă vom putea produce în Turcia generaţia următoare de Courier, iar răspunsul a fost nu.După care a apărut discuţia dacă se poate realiza la Craiova. Mai departe, discuţiile au avansat şi au ajuns aici", a sublinat Güven Özyurt.

Ford Otosan avea deja experienţă cu Craiova încă de la achiziţia sa de către Ford pentru că în 2009 acolo a fost asamblat modelul Transit Connect, în primul an după preluarea uzinei de către Ford în 2008.

"Fiecare ţară are plusuri şi minusuri. un plus la Craiova este că avem cale ferată în uzină. Da, sunt provocări cu infrastructura, dar comunicăm cu Executivul de la Bucureşti pe această temă. Drumurile spre exemplu sunt tot mai bune, de fiecare dată când merg acolo avem ceva nou. Vom creşte capacitatea la Craiova şi avem nevoie de infrastructură pentru a transporta autovehiculele", a explicat directorul.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO