Georgeta Grecu, director al hotelului Cişmigiu, spune că ceea ce a observat în ultima perioadă este un trend în turismul de business şi anume organizarea de evenimente de tip hibrid, adică oamenii participă atât fizic, în sală, cât şi online.
Revenirea completă a turismului de business depinde în mare măsură de evoluţia situaţiei pandemice.
„Turismul hibrid, care prinde contur din ce în ce mai mult, este noul trend în materie de conferinţe. Aşteptăm să vedem ce decizii vor lua firmele, însă evoluţia turismului de business şi a celui de conferinţe rămâne timidă, încă suntem în aşteptare“, spune Georgeta Grecu, director al Hotelului Cişmigiu.
În 2020, compania care administrează hotelul din centrul Bucureştiului a înregistrat o scădere de 82% a cifrei de afaceri faţă de 2019, unul dintre cei mai buni ai industriei hoteliere.
În 2021, piaţa hotelieră a înregistrat o revenire timidă, iar hotelul Cişmigiu a recuperat 30% din deficitul anului trecut.
„Datorită poziţionării centrale, cu parcare subterană şi servicii de patru stele a cunoscut un grad de ocupare de peste 50% în fiecare lună de vară. Datorită deciziei de a reîncepe activitatea imediat după relaxarea din iunie 2020, am reuşit să ne poziţionăm pe un trend crescător, implementând măsurile de siguranţă sanitară şi protocoale noi pentru siguranţa clienţilor noştri“.
Georgeta Grecu precizează faptul că turiştii sunt mult mai încrezători în a călători datorită vaccinării, iar turiştii străini au început să revină timid, astfel că piaţa de incoming va avea nevoie de mai mult timp pentru revenirea la nivelul din 2019 decât cea de leisure. „Focusul nostru este pe turişti individuali, puţine grupuri avem anul acesta. Hotelul Cişmigiu era preponderent ales de oaspeţi din Europa, aproape 85% din totalul clienţilor, dar şi de oaspeţi din alte zone ale lumii, SUA, Australia, Asia Mică. Ne dorim să menţinem această poziţionare şi adresabilitate, însă în pandemie piaţa turismului intern şi-a făcut simţită prezenţa şi la rezervările noastre