Companii

Golf VII 2,0 TDI: „maşina poporului“, la a şaptea generaţie

Golf VII 2,0 TDI: „maşina poporului“, la a şaptea generaţie

Autor: Bogdan Alecu

31.10.2012, 00:06 785

Una din patru maşini vândute de Volkswagen în Europa este un Golf. Una din opt maşini vândute de VW în lume este tot un Golf, iar de la Golf I lansat în 1974 şi până în momentul lan­sării celei de-a şaptea ge­neraţii, constructorul ger­man a vândut nu mai puţin de 29 de milioane de maşini, "volum" ce îl clasează printre cele mai bine vândute automobile din lume. Nu trebuie uitat că Volkswagen este în continuare liderul pieţei europene cu peste 1,3 milioane de maşini livrate anul trecut, în creştere cu 0,2% faţă de 2010, pe o piaţă care continuă să scadă.

În acest context, VW a lansat cea de-a şaptea generaţie a lui Golf, o maşină care din punctul constructorului este o maşină care se adresează tuturor. De la cei cu venituri medii la cei cu venituri mari, de la tineri la bătrâni, de la cei care vor un automobil confortabil la cei care vor unul sportiv. De aceea, este şi promovat ca "maşina perfectă", sau "key to perfection", fiind totodată prima maşina despre care un constructor să spună că este "perfectă".

Spre deosebire de generaţia anterioară, care utiliza o platformă similară cu a Golf V, noul VII utilizează una complet nouă - celebra MQB, una dintre cele mai flexibile platforme de pe piaţă. Printre puţinele elemente comune cu generaţia anterioară se numără designul tipic de Golf - pornind de la faruri, grila radiatorului şi montantul C drept şi fără un al treilea geam. Spre deosebire de Opel Astra sau Ford Focus, principalii competitori ai săi care se "reinventează" cu fiecare generaţie, Golful ră­mâne unul con­ser­vator. Dar un conser­va­tor extrem de precis. Orice linie a caro­seriei este per­fect de­se­nată şi trasată.

Odată ce ai luat loc la bord, realizezi şi mai bine că noul Golf este cu adevărat nou. Avem un nou sistem multimedia cu un display imens de cinci inchi (care simte când apropii degetul pentru o comandă şi modifică meniul), un volan nou care acum integrează şi tempomatul, fie el obişnuit sau cel adaptiv cu radar şi, desigur, scaunele ergonomice.

Materialele din habitaclu nu excelează din punct de vedere al calităţii, dar nici nu trebuie. Este un Golf şi nu un Audi A3. Dar asta nu înseamnă că un VW Golf nu dispune de cele mai noi tehnologii - avem Drive Mode Selection, care ne permite selectarea "temperamentului maşinii între Eco Normal Confort, Individual şi Sport, sistem care costă 120 de euro şi controlează setările maşinii. Contra a 555 de euro se poate comanda ACC - tempomatul adaptiv care păstrează distanţa faţă de maşina din faţă frânând automat sau Lane Assist la 505 euro, preţurile pentru sistemele hi-tech fiind mai accesibile decât la concurenţă, cel puţin pentru piaţa germană.

Pe lângă echipamentele hi-tech, noul Golf se remarcă printr-un rafinament demn de clasa premium. Indiferent că discutăm de die­selul de 2,0 TDI 150 CP, fie de motorul pe ben­zină de 1,4 litri TSI de 140 CP, ambele sunt foarte silenţioase, iar la rulare, zgo­mo­tul produs de vânt sau de carosabil îl depăşeşte pe cel al moto­rului.

În cazul diese­lu­lui, cei 150 CP se simt din plin, iar motorul de 2,0 litri TDI este unul cu ve­chi­me în cadrul gru­pului Volks­wa­gen, ceea ce în­seam­nă că a ajuns la maturitate în ceea ce priveşte fia­bi­litatea. Tocmai pen­tru a testa cât de economic poate fi, am ales ver­siunea cu tran­smisia ma­nuală în şase trepte, una dintre cele mai confortabile şi mai precise cutii de viteze disponibile în segmentul compact. Motorul "trage" de la turaţii joase, iar mo­mentul în care intră în funcţiune turbina este insesizabil.

VW Golf 2,0 TDI Highline

Propulsie: turbo-diesel, L4, 1.968 cmc, tracţiune faţă, transmisie manuală cu şase trepte, 150 CP la 3.500 rpm, 320 Nm la 1.750 rpm.

Performanţe: 0-100 km/h 8,6 s, viteză maximă 216 km/h, consum mediu 4,1 l/100 km, emisii CO2 106 g/km.

Preţ estimat: de la 14.000 de euro cu TVA.

Plus: echipamente hi-tech, ţinută de drum exemplară, direcţie precisă, calitatea finisajelor.

Minus: preţ ridicat pentru versiunile de top.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO