Companii

Indexul alimentar al ZF. Cafeaua şi zahărul, creşteri de două cifre în ultima lună

Indexul alimentar al ZF. Cafeaua şi zahărul, creşteri...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

22.09.2015, 00:07 1083

Costul unui coş cu 23 de produse alimentare s-a păstrat la aproximativ acelaşi nivel în ultima lună în cele mai im­portante magazine on­line, însă au fost ali­mente precum zahărul Măr­gări­tar sau cafeaua Jacobs care pe une­le „raf­turi virtuale“ au avut creş­­teri chiar şi de două cifre în perioada 4 august-21 septembrie, arată in­dexul alimentar ZF, care a întocmit un istoric al preţurilor în magazine îna­inte şi după reducerea TVA la ali­mente la 9%.

În Carrefour Online costul unui coş cu 23 de produse alimentare este la acelaşi nivel cu cel din 4 august, în Cora Drive a crescut cu 0,5%, în timp ce supermarketul online Mega Image a majorat per total preţurile a 23 de pro­duse cu 1,6% în ultima lună şi jumătate.

Indexul alimentar ZF a luat în considerare doar o mică parte din ali­mente şi universul de retail, în con­diţiile în care în România sunt 70.000-80.000 de magazine, iar un ma­gazin are chiar şi 60.000 de pro­duse.

Cu toate că TVA la alimente a fost redus în urmă cu aproape pa­tru luni, un ra­port al in­sti­tu­ţiilor publice pri­vind evoluţia pre­ţu­rilor după ce aceas­tă măsură a fost imple­mentată se lasă aşteptat. Asta în con­diţiile în care reducerea preţurilor a fost pusă la îndoială iniţial de nu­meroşi actori din piaţă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO