Costul unui coş cu 23 de produse alimentare s-a păstrat la aproximativ acelaşi nivel în ultima lună în cele mai importante magazine online, însă au fost alimente precum zahărul Mărgăritar sau cafeaua Jacobs care pe unele „rafturi virtuale“ au avut creşteri chiar şi de două cifre în perioada 4 august-21 septembrie, arată indexul alimentar ZF, care a întocmit un istoric al preţurilor în magazine înainte şi după reducerea TVA la alimente la 9%.
În Carrefour Online costul unui coş cu 23 de produse alimentare este la acelaşi nivel cu cel din 4 august, în Cora Drive a crescut cu 0,5%, în timp ce supermarketul online Mega Image a majorat per total preţurile a 23 de produse cu 1,6% în ultima lună şi jumătate.
Indexul alimentar ZF a luat în considerare doar o mică parte din alimente şi universul de retail, în condiţiile în care în România sunt 70.000-80.000 de magazine, iar un magazin are chiar şi 60.000 de produse.
Cu toate că TVA la alimente a fost redus în urmă cu aproape patru luni, un raport al instituţiilor publice privind evoluţia preţurilor după ce această măsură a fost implementată se lasă aşteptat. Asta în condiţiile în care reducerea preţurilor a fost pusă la îndoială iniţial de numeroşi actori din piaţă.