„Situaţia statistică este o reflectare a realităţii în cifre. Judeţele din România se împart în trei categorii, iar în prima categorie sunt incluse judeţele care vin din spate, de dinainte de ’89, cu o moştenire importantă în domeniu. Vorbim aici de judeţe precum Braşov, Prahova sau Constanţa. Există şi judeţe care s-au apucat rapid de construit o moştenire turistică după ’90 şi care au reuşit să se dezvolte, cum este cazul Clujului şi Sibiului. Nu în ultimul rând, sunt judeţe care nu au avut ce să dezvolte“, spune Sorin Ionescu, fondator şi director al companiei de consultanţă în domeniul hotelurilor Fivestar Hospitality.
În ultima categorie sunt incluse mai bine de jumătate din toate judeţele ţării, în contextul în care cifra de afaceri cumulată a companiilor hoteliere din judeţ nu ajunge nici la 10 milioane de euro. Totuşi, în cele mai sărace judeţe din România, precum Sălaj, Giurgiu, Vaslui sau Botoşani, nivelul businessului scade la mai puţin de jumătate. Cifra de afaceri se împarte între 10-20 de companii diferite, potrivit datelor de la Registrul Comerţului.