♦ Retailerul local La Cocoş, cunoscut pentru politica preţurilor mici, a ajuns la afaceri de circa 1 mld. lei anul trecut cu trei magazine ♦ Compania operează două hipermarketuri cu politică de discount la Ploieşti şi unu la Bucureşti ♦ A patra unitate va fi inaugurată la Braşov, iar a cincea la Piteşti, în spaţiul ocupat anterior de un hipermarket PIC (o puternică reţea locală de comerţ alimentar până la criza anterioară) ♦ Bugetul de investiţii pentru cele două magazine este de 16,5 mil. euro.
Retailerul La Cocoş, controlat de antreprenorul Iulian Nica şi cunoscut pentru politica preţurilor mici, care de altfel i-a şi permis să ajungă la vânzări de 1 mld. lei cu trei magazine de mari dimensiuni, anunţă că aplică un adaos comercial mediu de 9% faţă de preţul de achiziţie. Este prima reţea care dezvăluie acest aspect.
„Politica de stabilire a preţurilor de vânzare se face doar în baza unei reguli de aur, pe care, împreună cu echipa, am denumit-o «Biblia La Cocoş». Această regulă de bază ne limitează la un adaos mediu de aproximativ 9% aplicat peste preţul de achiziţie al produselor. Echipa noastră nu se poate abate de la această regulă!“, spune antreprenorul Iulian Nica într-un interviu pentru Ziarul Financiar.
Afirmaţiile sale vin într-o perioadă marcată de inflaţie şi de un comportament mai prudent al românilor la shopping. Mai mult, vin într-o perioadă în care adaosurile comerciale ale marilor lanţuri au fost discutate ca urmare a faptului că în 2023 guvernul a decis plafonarea adaosului comercial la alimente de bază, măsură ce este în vigoare şi astăzi.