ZF 24

Italienii de la ENI spun adio României după ce MOL le-a cumpărat toate benzinăriile

Kinga Daradics, 33 de ani, CEO & country chairman al MOL România, cel mai tânăr executiv din industria petrolieră locală. Foto Marius Dumbrăveanu

Kinga Daradics, 33 de ani, CEO & country chairman al MOL România, cel mai tânăr executiv din industria petrolieră locală. Foto Marius Dumbrăveanu

Autor: Roxana Petrescu

08.05.2014, 00:07 1132

Ungurii de la MOL ajung la un business de peste un miliard de euro după preluarea celor 42 de benzinării ale ENI (fostul Agip). În medie, investiţia într-o benzinărie este de un milion de euro. Clasamentul marilor jucători rămâne însă neschimbat.

„Ne vom continua eforturile de creştere“, a spus Kinga Daradics, 33 de ani, CEO & country chairman al MOL România, cel mai tânăr executiv din industria petrolieră locală.

După ce l-au scos în 2005 pe gigantul Shell din România, ungurii de la MOL continuă achiziţiile, de data aceasta ţinta preluării fiind cele 42 de benzinării pe care italienii de la ENI, un business de 155 mld. euro, le mai aveau în România, toate sub brandul Agip. Prin această tranzacţie, MOL depăşeşte pragul de un miliard de euro, ajunge la 189 de benzinării şi va controla până la finalul anului peste 15% din comerţul cu carburanţi, îndeplinindu-şi astfel cu un an mai devreme obiectivul stabilit pentru anul 2015.

MOL se poziţionează astfel ca unul dintre cei mai agresivi jucători din piaţa petrolieră locală, un domeniu de 9,5 miliarde de euro. Cu toate acestea, rămâne tot pe locul patru în clasamentul celor mai mari jucători. Liderul pieţei, a cărui poziţie pare deocamdată de neatins, rămâne Petrom, cu 545 de benzinării, urmat de Rompetrol, cu peste 400 de staţii, pe locul trei fiind ruşii de la Lukoil cu circa 300 de unităţi.

MOL spune însă că deocamdată nu-şi ridică piciorul de pe pedala extinderii, dar pentru a se apropia de următorul clasat ar mai trebui să facă o achiziţie. Petrom, de exemplu, a zis de mai multe ori că vrea să-şi optimizeze reţeaua de benzinării în contextul în care compania este clar focusată pe explorare şi producţie.

Mişcarea MOL, un business de 979 mil. euro, are loc în contextul în care reprezentanţii companiei au spus în repetate rânduri că potenţialul de creştere al pieţei carburanţilor din România este nerealizat.

„Numărul de maşini pe mia de locuitori este de peste două ori mai mic decât în unele ţări dezvoltate, infrastructura rutieră poate fi dezvoltată în continuare, deci încă suntem departe de vârful potenţial de consum“, spuneau la începutul acestui an reprezentanţii companiei.

Kinga Daradics, 33 de ani, CEO al MOL România

Citiţi în continuare pe ZF Corporate:

- detalii despre expansiunea MOL, impactul preluării benzinăriilor ENI

- date despre prezenţa ENI în România 

- declaraţia lui Lars Höglund, senior vice president pentru divizia de retail a grupului MOL., despre strategia companiei şi  poziţia în regiune

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO