Companii

Julien Munch, Carrefour România: Românii sunt mai atenţi la preţ acum comparativ cu 2020 sau 2019 şi mai responsabili în consum

Julien Munch, Carrefour România: Românii sunt mai...

Autor: Cristina Roşca

24.04.2023, 00:07 330

Inflaţia record, majorările de dobânzi şi, în general, incertitudinea de pe plan intern şi extern îi fac pe români să fie mai prudenţi când vine vorba de cumpărături.

Ei se uită mai mult la preţ, motiv pentru care mărcile private sunt tot mai prezente în coşul de cumpă­rături.

„Observăm o abordare mai prudentă a clienţilor, cu mai multe opţiuni din portofoliul de mărci private al companiei. În acest context inflaţionist, clienţii încearcă să obţină cel mai bun raport calitate-preţ în funcţie de resursele lor şi să îşi echilibreze bugetul“, spune Julien Munch, CEO al Carrefour România. Produsele sub marcă proprie Carrefour reprezintă în prezent peste 32% din vânzările la nivelul Grupului Carrefour, fiind în creştere puternică şi în România, adaugă el fără a oferi date privind piaţa locală.

În România ponderea este mai mică, dar acest lucru e valabil la nivelul întregii pieţe.

Datele com­paniei de cercetare NielsenIQ arată că în Franţa cota de piaţă a mărcilor private e de 31,9%, pe când în Spania a ajuns la 43,5%. Pe plan local, în 2022 mărcile private abia ajunseseră la 16,2%, însă ritmul de creştere era unul dintre cele mai puternice.

„Clienţii sunt supuşi unei presiuni mai mari din partea factorilor externi, cum ar fi contextul economic şi social. Tendinţa pe care o observăm este că românii sunt mai atenţi la preţ acum, comparativ cu 2020 sau 2019, şi mai responsabili în consum.“

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO