Companii

Kaufland testează piaţa cu un format de magazine mici

Kaufland testează piaţa cu un format de magazine mici

Autor: Cristina Roşca

01.04.2013, 19:42 52676

Retailerul german Kaufland, cel mai mare jucător din comerţul local, va testa un nou format de magazin pe piaţa locală, cu o suprafaţă de circa 2.000 de metri pătraţi, similară celei a unui supermarket mare.

 

Primul magazin Kaufland de 2.000 mp urmează a fi deschis în localitatea Gherla din judetul Cluj, potrivit unor surse apropiate companiei. Gherla are o populaţie de 20.000 de locuitori.

 

Germanii au ales acest format ca urmare a deciziei de a reduce bugetul de investiţii. "Acest nou format va avea un sortiment mai redus, adaptat suprafeţei sale. Principala problemă a acestui tip nou de magazin este că departamentul de achiziţii al companiei va trebui să negocieze separat pentru el comparativ cu restul reţelei", spun sursele citate.

Atunci când alege în ce oraşe merge, retailerul german analizează catchment area, respectiv zona descrisă cu un compas cu deschidere de 10-15 kilometri. Re­ţeaua caută zone cu minimum 60.000 de locuitori aflaţi la nu mai mult de 15-20 de minute de magazin. Este de asemenea analizată suprafaţa de vânzare deja existentă în zonă deoarece cu cât aceasta este mai mare cu atât vânzările vor fi mai mici. De asemenea, cu cât concurenţa este mai mare cu atât trebuie să te poziţionezi mai central pentru ca accesul la magazin să fie cât mai facil. Astfel, dacă spre exemplu ma­ga­zinul Kaufland este pozi­ţionat la periferia localităţii şi exis­tă un alt magazin concurent în centru - fie că este vorba de supermarket sau magazin de tip discount -, magazinul germanilor de la Kaufland pierde clienţii din timpul zilei, el fiind în principal vizitat seara şi în weekend.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO