Companii

Kraft Foods deschide primele cafenele Jacobs din Capitala in locul fostelor Nescafe

Kraft Foods deschide primele cafenele Jacobs din Capitala in locul fostelor Nescafe

Pana la sfarsitul anului 2009 reteaua de cafenele Jacobs ar putea ajunge la 8-9 unitati, atat in Bucuresti, cat si in provincie

08.02.2008, 17:20 314

Cele doua cafenele controlate de Mahmoud sunt situate in cadrul centrelor comerciale Bucuresti Mall si Plaza Romania, detinute de grupul turc Anchor. Cafeneaua din Bucuresti Mall a fost deschisa in urma cu opt ani si este controlata de Mahmoud prin compania A.J.A International, in timp ce locatia din Plaza Mall este operata prin compania Amireh Impex. In toti acesti ani, cafenelele detinute de Mahmoud au functionat in parteneriat cu Nestle, producatorul brandului Nescafe.
"Contractele incheiate cu cei de la Nestle se intindeau pe o perioada de doi ani de zile. La sfarsitul anului trecut am decis sa nu mai reinnoim contractul cu acestia si sa colaboram cu cei de la Kraft, respectiv cu brandul Jacobs. De aceasta data insa contractul initial este realizat pe o perioada de patru ani", a declarat Amireh Mahmoud.
El a mai detinut de asemenea o cafenea in centrul comercial Unirea din Capitala, dar care a fost inchisa in urma finalizarii parteriatului avut cu centrul comercial si a inceperii lucrarilor de renovare din cadrul acestuia.
"In timpul colaborarii cu cei de la Nestle, investitiile noastre acopereau 90% din dezvoltare. In cadrul parteneriatului cu Kraft, procentul de investitii proprii s-a diminuat, acestia alocand resurse mai importante in partea de branding", a motivat Mahmoud decizia parteneriatului cu cei de la Kraft Foods Romania.
Reprezentantii Nestle nu au comentat pe marginea acestor informatii pana la inchiderea editiei.
Potrivit reprezentantilor Kraft, in afara de cele doua locatii deschise in centrele comerciale controlate de grupul turc Anchor, compania va inaugura alte doua sau trei cafenele pana la sfarsitul acestui an, cel mai probabil in Bucuresti.
"Vrem ca la sfarsitul lui 2009 sa detinem aproximativ opt sau noua cafenele Jacobs", a declarat Dan Tenie, managerul national pe segmentul AFH (Away From Home, echivalentul notiunii de HoReCa) al Kraft.
Pentru anul viitor, reprezentantul Kraft a spus ca va lua in considerare si alte locatii in afara Bucurestiului pentru extinderea pe piata locala, dar nu va fi vorba de o franciza, ci de parteneriate care vor consta in furnizarea de utilaje, materiale promotionale si cafea de catre Kraft, in timp ce partenerii vor opera locatiile, pentru care vor plati chirie. In ceea ce priveste extinderea acestui lant si in afara tarii, oficialii Kraft au declarat ca depinde de managementul companiei din tarile vecine daca vor dori sa preia acest concept.
"Este o investitie realizata pe o perioada de patru-cinci ani, iar bugetul necesar fiecarui magazin variaza in functie de marimea cafenelei. Nu ne intereseaza locatii mici, de 30 sau 50 de metri patrati. Vizam atat mall-urile, cat si zonele stradale cu cat mai multa expunere", a adaugat Tenie.
Potrivit lui Peter Muller, directorul general al producatorului de cafea si ciocolata Kraft Foods Romania, segmentul HoReca a crescut in ultimii 6 ani cu aproximativ 70%.
Pe o piata a cafelei care in 2007 a crescut cu 16% comparativ cu anul precedent, atingand o valoare de peste 800 de milioane de lei (peste 225 mil. euro), Kraft a inregistrat o crestere a vanzarilor de peste 9,5% pe segmentul de cafea ambalata comparativ cu 2006.
Principalii concurenti ai Kraft Foods Romania pe piata locala a cafelei sunt Strauss (fosta Elite), Tchibo, Cafea Fortuna si Nestle.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO