Companii

Leonardo se va extinde in Moldova, Ucraina si Turcia dupa Ungaria si Bulgaria

Leonardo se va extinde in Moldova, Ucraina si Turcia dupa Ungaria si Bulgaria
20.10.2006, 20:57 74

Compania Leonardo isi va extinde reteaua de magazine pe alte piete din estul Europei, principalele tari vizate fiind Republica Moldova, Ucraina si Turcia, dupa ce a deschis primele magazine in Ungaria si Bulgaria.
"In acest moment analizam aceste piete, iar in momentul in care vom gasi locatii care sa fie conforme cu standardele noastre, vom deschide noi magazine in oricare din aceste tari. Avand deja experienta din Ungaria, unde avem 31 de magazine, si din Bulgaria, unde avem doua magazine, estimam ca vom reusi sa concretizam si noile proiecte de extindere", a declarat pentru ZF Transilvania Gratian Ivan, director comercial al Leonardo.
Reprezentantii companiei estimeaza de asemenea ca pana la sfarsitul anului vor mai fi deschise alte cinci magazine in Ungaria si unul in Bulgaria.
Vanzarile pe piata din Ungaria sunt estimate sa atinga in acest an pragul de 12 milioane de euro, ceea ce inseamna o crestere de 30% fata de anul trecut. "Pentru vanzarile de pe piata bulgara nu putem sa facem deocamdata estimari clare, insa afacerea incepe sa se dezvolte si aici, mai ales tinand cont de explozia proiectelor imobiliare din domeniul retail-ului din zona", a precizat Gratian Ivan.
O alta strategie a companiei pentru 2006 vizeaza dezvoltarea unei retele de magazine in sistem franciza, decizia de abordare a acestui sistem fiind, potrivit conducerii, o evolutie fireasca a business-ului Leonardo. "Avem deschis un magazin in franciza la Tg. Jiu si suntem in curs de analiza pentru mai multe astfel de proiecte. Selectia nu este simpla, intrucat trebuie respectate anumite standarde de imagine, calitate si servicii ale magazinelor noastre. De asemenea, acceptam doar proprietarii de spatii comerciale, deoarece vrem sa avem si noi siguranta ca marfa pe care o livram ne este si platita", a mai declarat Gratian Ivan.
Conducerea companiei estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de peste 74 de milioane de euro in Romania, valoarea reprezentand o crestere de peste 30% comparativ cu anul trecut. El a precizat ca asteptarile financiare ale companiei sunt legate de dezvoltarea retelei proprii, magazinele in sistem de franciza urmand sa aduca venituri suplimentare.
Grupul de firme Leonardo include, pe langa Leonardo SRL si Leonardo Hungary KFT, si firma Leonardo Design - producatoare de mobilier comercial si amenajari interioare. Leonardo SRL si Leonardo Hungary KFT realizeaza 99% din vanzarile grupului. Grupul a incheiat anul financiar 2005 cu o cifra de vanzari de 57 de milioane de euro in Romania si 9 milioane de euro in Ungaria. De asemenea, compania a inregistrat in Romania un profit net de 2,5 milioane de euro (9 milioane de lei).
"In general, piata de profil din Romania este in crestere in ciuda constrangerilor de natura economica, clientii fiind tot mai mult orientati spre consumul de moda. Cresterea economica din urmatorii ani va aduce cu sine si o crestere a puterii de cumparare, asigurandu-se astfel o dezvoltare implicita a pietei", explica directorul comercial al Leonardo.
Prin magazinele din reteaua Leonardo se comercializeaza articole de incaltaminte, dar si accesorii - posete, curele, portmonee, sacose, ciorapi, umbrele, produse de intretinere pentru incaltaminte. Produsele vandute prin lantul de magazine Leonardo provin de la furnizori interni, dar si externi, acestia din urma cu o cota de 60%, insa nici unul dintre acestia nu are o pondere mai mare de 2% din totalul necesarului retelei. Leonardo a fost infiintata in 1994, la Oradea, avandu-i ca asociati pe Florin Panea si pe Pavel Dan. In 2004, Florin Panea a achizitionat intregul pachet de actiuni, devenind astfel unic actionar si administrator al grupului de firme Leonardo.
Tranzactia s-a realizat efectiv la inceputul lui 2005, iar transferul capitalului social se va realiza in transe lunare, pana in 2007. In prezent, compania are aproximativ 1.100 de angajati in Romania si 300 in Ungaria.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO